بازداشت ارسلان یزدانی، شهروند بهایی در تهران

بنا بر خبر رسیده به «ایران‌وایر»، صبح روز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ماموران وزارت اطلاعات در تهران با یورش به منزل یک شهروند بهایی به نام «ارسلان یزدانی»، او را بازداشت کردند.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر به «ایران‌وایر» گفت ماموران اطلاعات پس از تفتیش منزل، کلیه وسایل شخصی ارسلان یزدانی، همسرش و کودکان خردسال آن‌ها، از جمله لپ‌تاپ، موبایل‌ها و کتب مذهبی را ضبط کردند.

ارسلان یزدانی به مکان نامعلومی منتقل شده است و تا این لحظه، خانواده‌اش هیچ اطلاعی از دلیل بازداشت یا محل نگه‌داری او ندارند.

گفتنی است که با وجود شیوع گسترده کرونا در زندان‌های ایران، بازداشت شهروندان بهایی متوقف نشده است.

روز چهارم شهریور ۱۴۰۰ نیز یک شهروند بهایی به نام «علی احمدی» در قائم‌شهر بازداشت شده بود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

یک شهروند بهائی برای اجرای حکم در قائم‌شهر بازداشت شد

در حالی‌که استان مازندران به شدت با بحران کرونا و شیوع گونه دلتا درگیر است، بعد از ظهر روز پنجشنبه ۴ شهریور ماموران وزارت اطلاعات یک شهروند ۶۴ ساله بهائی به نام «علی احمدی» را در منزل مسکونیش در قائم‌شهر، بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان شهر منتقل کردند. بازداشت این شهروند بهائی در حالی صورت گرفت که پیش‌تر هیچ احضاریه یا ابلاغیه‌ای به دست علی احمدی برای معرفی خود به زندان نرسیده است.

اخبار

تخریب منازل سه خانواده بهایی در روستای روشنکوه مازندران

روز دوشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰، منازل حداقل سه نفر از بهاییان ساکن روستای روشنکوه مازندران به نام‌های «ثابتیان»، « درخشان» و «عنایتی» بدون اخطار قبلی تخریب شد. اکثر ساکنان روستای روشنکوه بهایی هستند و همین موضوع باعث شده طعم انواع و اقسام تبعیض و محدودیت را بچشند. داستان تخریب خانه‌های روستاییان چیست؟

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021