یک شهروند بهائی برای اجرای حکم در قائم‌شهر بازداشت شد

در حالی‌که استان مازندران به شدت با بحران کرونا و شیوع گونه دلتا درگیر است، بعد از ظهر روز پنجشنبه ۴ شهریور ماموران وزارت اطلاعات یک شهروند ۶۴ ساله بهائی به نام «علی احمدی» را در منزل مسکونیش در قائم‌شهر، بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان شهر منتقل کردند. بازداشت این شهروند بهائی در حالی صورت گرفت که پیش‌تر هیچ احضاریه یا ابلاغیه‌ای به دست علی احمدی برای معرفی خود به زندان نرسیده است.

به گفته یکی از نزدیکان این شهروند بهائی، علی احمدی مدتی است دچار بیماری حاد قلبی شده هم چنین مبتلا به بیماری‌های دیابت و تیروئید است و دارو مصرف می‌کند. با توجه به بیماری‌ها و سن بالای آقای احمدی مشخص نیست چرا او را به زندان منتقل کرده‌اند در شرایطی که کرونای نوع دلتا با قدرت واگیر سریع در مازندران شیوع دارد و مسئولان استان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید می‌کنند. متاسفانه به دلیل این‌که بازداشت این شهروند بهائی در ظهر پنجشنبه هم اتفاق افتاد که ساعت کار دادگاه زود به پایان می‌رسد و جمعه هم تعطیل است، خانواده احمدی امکان هیچ نوع پیگیری نداشتند. 

قابل ذکر است، دادگاه انقلاب قائم شهرعلی احمدی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اداره تشکیلات بهائی» به یازده سال حبس تعزیری محکوم کرد. حکم مزبور از سوی دادگاه تجدیدنظر استان، عینا تایید شد. با درخواست اعاده دادرسی، دیوان عالی کشور پرونده احمدی را به شعبه ۲۸ دادگاه تجدیدنظر استان مازندران ارجاع داد. طبق رای شعبه ۲۸، علی احمدی از اتهام «اداره تشکیلات بهائی» تبرئه و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

کارزار «ایران بدون نفرت» چرا و چگونه تشکیل شد؟

کمپین «ایران بدون نفرت» برای توجه به تبعیض علیه جامعه بهایی و کمک به کاهش آن در ایران در شبکه‌های اجتماعی فارسی و انگلیسی به راه افتاده است. طوفان توییتری «ایران بدون نفرت» که به ابتکار این کمپین برنامه‌ریزی شد، توانست چهره‌های تاثیرگذار فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی را در سراسر جهان با خود همراه کند.

چگونه این کمپین می‌تواند به کاهش نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های دینی در ایران کمک کند؟ «ایران‌وایر» با دست‌اندرکاران کارزار ایران بدون نفرت و جمعی از کسانی که در آن شرکت کرده‌اند، گفت‌وگو کرده است.

اخبار

بیمارستان میثاقیه؛ میراث بنیان‌گذار بهائی و نام مصطفی خمینی

بعد از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران، بسیاری از بهائیان، از جمله پزشکان و پرستاران، بازداشت، زندانی یا اعدام شدند. سلسله مطالب سرگذشت پزشکان بهائی را می‌توانید در این لینک روی وب‌سایت ایران‌وایر بخوانید.

اما نه‌تنها کادر درمان بهائی به خاطر اعتقادات خود مورد تعقیب قرار گرفتند، بلکه چندین بیمارستان و مرکز درمانی نیز که به ابتکار بهائیان و با هزینه آنان تاسیس شده بود، به نفع بنیاد مستضعفان مصادره شد. بیمارستان میثاقیه یکی از این مراکز بود که «عبدالمیثاق میثاقیه» آن را بنیان نهاد و اکنون با نام «مصطفی خمینی» فعالیت می‌کند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021