بازداشت یک شهروند آشوری به علت حمایت از معترضان

طبق اطلاع‌ «ایران‌وایر»، یک شهروند آشوری به نام «بیانکا زیا» از تاریخ ۵آذر۱۴۰۱ بازداشت، و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «ایران‌وایر» تایید کرد که « بیانکا زیا»، زن جوان ساکن تهران، به علت انتشار پست و استوری‌های مرتبط با اعتراضات سراسری و همدلی با زنان معترض در در فضای مجازی، بازداشت شده است.

این فرد آگاه می‌گوید: «بیانکا از یک ماه قبل در بند ۲۰۹ زندان تحت بازجویی است. حتی شب کریسمس هم اجازه ندادند در کنار خانواده‌اش باشد. او تنها یک مادر سالمند دارد که از شوک و ناراحتی بازداشت او توان راه رفتن را از دست داده و امکان حضور مقابل زندان اوین را ندارد.»

شمار زیادی از اقلیت‌های مذهبی مسیحی، بهایی و یارسان، از ابتدای اعتراضات سراسری در ایران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

افزایش فشارهای امنیتی بر مسیحیان وآشوریان برای جلوگیری از شرکت در اعتراضات

خبرگزاری «ایسنا» در گفت‌وگو با «یوناتن بت‌کلیا»، رییس هیات مدیره انجمن آشوریان تهران، به نقل از او نوشت که مقامات اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی به نماینده مسیحیان، اسقف و کشیشان آشوری گفته‌اند با «مدیریت» شهروندان مسیحی و آشوری، از مشارکت آن‌ها در اعتراضات جلوگیری کنند.

اخبار

اعدام، شکنجه و زندان؛ سهم نوکیشان مسیحی از آزادی عقیده

بعد از انقلاب ۱۳۵۷ و روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران، غیرمسلمانان تحت فشار و تبعیض رسمی قرار گرفتند. اما حساسیت روی مسلمان‌زاده‌‌هایی که دین و آیین دیگری گزیده بودند، دو چندان شد.

حقوق شهروندی درحالی از نوکیشان مسیحی سلب شده است که مطابق اصل ۱۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی مسیحیان یکی از چهار اقلیت دینی رسمی و پذیرفته شده در ایران هستند. اما چرا حکومت جمهوری اسلامی مسیحیت را تنها شامل مسیحیان قومی (ارامنه، آشوریان و کلدانیان) و آن دسته از افرادی می‌داند که می‌توانند ثابت کنند خود یا خانواده‌‌هایشان قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ مسیحی بوده‌اند؟
این گزارش در گفت‌وگو با «فرد پطروسیان»، روزنامه‌نگار و پژوهشگر به ‌دنبال پاسخی برای این پرسش است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021