بازداشت پویا نوروزی، شهروند بهایی در شیراز

بنا به گزارش رسیده به ایران وایر، ساعت دو و نیم بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۰ آذر۱۴۰۱، ماموران امنیتی به محل کسب یک شهروند بهایی به نام پویا نوروزی در شهر شیراز یورش برده و دوربین مداربسته مغازه را ضبط کردند. سپس به منزل او رفته و پس از ضبط بعضی وسایل الکترونیکی وکتاب‌ها، پویا نوروزی را هم بازداشت و به محل نامعلومی منتقل می‌کنند. در طی هفته‌های گذشته، تعدادی از شهروندان بهایی در شهر شیراز دستگیر شدند از جملهاین شهروندان که هنوز در بازداشت هستند می‌توان از لیلی کرمی، سامان خادم، فرازحقیقت جو و پویا صراف (منتقل شده از کرج) نام برد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

جعلیات نظام برای سرکوب؛ شهروندان دستگیر شده بهایی کیستند؟

چهار هفته از خیزش سراسری مردم ایران علیه ظلم و نابرابری حاکم بر جامعه می‌گذرد. حاکمیت ایران، برای خاموش کردن اعتراضات به هر ترفندی متوسل شده است. کشتن مردان و زنان شجاع، بازداشت، ضرب و شتم، تهمت و تفرقه افکنی، از جمله شیوه‌های مقابله حکومت در برابر ایرانیان بوده است.

شهروندان بهایی ایران، از جمله اقشار جامعه ایران هستند که از ابتدای تاسیس نظام اسلامی در ایران، در تیررس فشارها و برخوردهای حکومتی بوده‌اند. در این هفته‌ها، باز هم شاهد تهمت‌زنی و بازداشت هم‌وطنان بهایی در ایران هستیم.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021