نیروهای حکومت جمهوری اسلامی روز یکشنبه۳۰مهر، مولوی «فضل‌الرحمن کوهی»، امام اهل سنت پشامگ سرباز را بازداشت کردند. این روحانی اهل سنت روز گذشته وضعیت زاهدان را با نوار غزه مقایسه کرده و گفته بود حمله نیروهای نظامی به مردم نمازگزار زاهدان کمتر از «ظلم اسراییل به مردم فلسطین»، نیست.

بر‌اساس گزارش سازمان حقوق‌بشری «حال‌وش»، مولوی فضل‌الرحمن کوهی پس از بازداشت به دست نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شده است.

فضل الرحمن کوهی، پیش‌تر در آذر ۱۳۹۸، پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد بازداشت و توسط دادگاه ویژه روحانیت مشهد به شش سال و ‌چهار ماه حبس محکوم شده بود

این روحانی اهل سنت در ۳ مهر امسال پس از چند سال حبس به‌شکل مشروط آزاد شده بود.

فضل الرحمن کوهی، روز گذشته در سخنانی نسبت به سرکوب شهروندان زاهدانی در روز ۲۸مهر واکنش نشان داده و گفته بود: «اگر کسی برخورد دیروز نیروهای امنیتی زاهدان را با نمازگزاران مسجد مکی در مسیر بازگشت از مصلای زاهدان را ببیند، ظلم اسراییل بر مردم فلسطین و غزه را فراموش می‌کند».

این زندانی سیاسی سابق خطاب به مقامات حکومت ایران گفته بود: «قتل‌عام در غزه و فلسطین به‌خاطر این راه‌اندازی شده‌اند تا مردم از حالات کشور غافل باشند؟ انقلاب کردید تا بعد از چهل و چهار سال اهل‌سنت را قتل کنید؟»

نیروهای سرکوب حکومت جمهوری اسلامی روز جمعه۲۸مهر به نمازگزاران زاهدانی یورش برده و ضمن ضرب‌و‌شتم آن‌ها صدها نفر را بازداشت کردند.

خبرگزاری «حال‌وش» اسامی ۱۰۵ نفر از بازداشت شدگان روز جمعه را منتشر و گزارش کرده در میان آن‌ها شمار زیادی کودک و نوجوان حضور دارند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.