بر اساس اطلاع رسیده به ایران‌وایر، ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، روز دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲، ده زن بهایی را در شهر اصفهان بازداشت کرده‌اند.

یگانه آگاهی، آرزو سبحانیان، یگانه روح‌بخش، شانا شوقی‌فر، پرستو حکیم، مژگان شاهرضایی، بهاره لطفی، ندا بدخش (آگاه)، نگین خادمی و ندا عمادی ۱۰ شهروند زن بهایی هستند که امروز در اصفهان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

یک منبع مطلع به ایران‌وایر گفت که این شهروندان در منازل شخصی خود و توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده و ماموران ضمن تفتیش منزل این شهروندان، شماری از لوازم شخصی خانواده آنها را نیز ضبط کرده‌اند.

گزارش‌هایی منتشر شده که بر اساس آن ماموران اطلاعاتی برای بازداشت شماری دیگری از شهروندان بهایی در اصفهان نیز به منازل آن‌ها یورش برده و ممکن است شمار بازداشت‌شدگان امروز بیش از ۱۰ نفر باشد.

تا لحظه انتشار این خبر از دلایل بازداشت و اتهامات انتسابی به این شهروندان گزارشی منتشر نشده است.

با آغاز اعتراضات سراسری پس از قتل مهسا امینی، فشارهای حکومت جمهوری اسلامی بر شهروندان بهایی به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

جامعه جهانی بهائی اواخر مرداد امسال اعلام کرد «۶۰ شهروند بهائی» طی چند هفته بازداشت یا حکم حبس آن‌ها اجرا شده و «۱۸۰ شهروند بهائی» دیگر مورد آزار و اذیتِ نهادهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.