بنا بر اطلاعات رسیده به ایران وایر، «کیوان رحیمیان»، مترجم ، روان‌‌شناس و شهروند بهایی، بیش از سه ماه است که در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت موقت و بلاتکلیفی به سر می‌برد. هنوز اتهامات و دلیل بازداشت آقای رحیمیان مشخص نشده است.

 کیوان رحیمیان از روز ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۲، در منزل شخصی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و بیش از یک ماه  پس از دستگیری از تماس تلفنی و ملاقات محروم بود.

آفاق رحیمیان، مادر این شهروند بهایی زندانی، چهل روز پس از بازداشت فرزندش از بی اطلاعی از وضعیت او خبر داد و در یک پست اینستاگرامی نوشت: «چهل روز است از تو هیچ خبری نداریم. نه تلفنی و نه ملاقاتی. نگران سلامتی روانی و جسمی‌ات هستیم. با وجود پیگیری‌های متعدد فقط یک جواب می‌شنویم: «بررسی می‌کنیم.»

او در این پست به دستگیری همسرش رحیم رحیمیان نیز پرداخته است و نوشته است: «چهل سال قبل  سال ۱۳۶۲ همسرم (پدرت) را از خانه بردند که چند سوال کنند و برگردد و دیگر برنگشت و در نهایت آن چند سوال شد دفن در خاوران.»

رحیم رحیمیان فروردین ۱۳۶۳ به اتهام پیروی از آیین بهاییت اعدام شده است.پس از انتشار این پست اینستاگرامی کیوان رحیمیان با خانواده تماس گرفت و ۵۱ روز پس از بازداشت با خانواده خود ملاقات کرد. خانواده رحیمیان پنجشنبه ۲۷ مهر ماه آخرین ملاقات خود را با کیوان داشته‌اند. او همچنان در بند ۲۰۹ .و بلاتکلیف در بازداشت موقت به سر می‌برد. کیوان رحیمیان پیش از دستگیری اخیر،  یک دوره محکومیت پنج ساله را به خاطر تدریس روان‌شناسی در «موسسه آموزش عالی بهاییان ایران» (BIHE) در زندان گذرانده است.

کیوان یکی از هزاران جوان بهایی محروم از تحصیلات عالیه در ایران بود که ممنوعیت او را از ادامه تحصیل باز نداشت. کیوان رحیمیان در موسسه آموزش عالی بهاییان به تحصیل پرداخت و پس از فارغ‌التحصیل شدن، به تدریس آموخته‌هایش به جوانان بهایی دیگر مشغول شد.

در آن زمان، کیوان تنها عضو خانواده‌ رحیمیان در زندان نبود. هم‌زمان با او، برادرش، «کامران» و همسر برادرش، «فاران حسامی» هم به خاطر تدریس در موسسه آموزش عالی بهاییان در حال گذراندن محکومیت در زندان بودند. آفاق رحیمیان سرپرستی کودکان خردسال کیوان که همسرش را از دست داده بود و کامران و فاران که هر دو در زندان بودند را برعهده داشت.

مستند «شمعی روشن کن» ساخته مازیار بهاری درباره آزار و سرکوب بهاییان است. در این فیلم زندگی خانواده رحیمیان نیز روایت شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.