در پی تشدید آزار و سرکوب شهروندان بهایی، شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «علی مظلوم»، شش شهروند بهایی ساکن تهران را مجموعا به سی و دو سال و ده ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

بنا به حکم صادره، قاضی سید علی مظلوم، ریاست شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، در ۳۰مهر۱۴۰۲ بنا بر نظر کارشناسی ماموران تحقیق، ختم رسیدگی به پرونده «سعیده خضوعی»، «ارسلان یزدانی»، «سمیرا ابراهیمی»، «پدرام عبهر»، «ایرج شکور» و «صبا سفیدی» را اعلام کرد و آرای زیر را برای آن‌ها صادر کردند.

ارسلان یزدانی، سعیده خضوعی، ایرج شکور و پدرام عبهر بابت اتهام عضویت در گروه‌های معاند نظام هرکدام به پنج سال زندان، و بابت اتهام تبلیغ علیه جمهوری اسلامی و تبلیغ تشکیلات بهایی به یک سال زندان، و ضبط اقلام مکشوفه محکوم شدند. پنج سال حبس تعزیری از حکم فوق برای هر کدام از متهمان قابل اجرا است.

سمیرا ابراهیمی و صبا سفیدی بابت اتهام عضویت در گروه‌های معاند نظام هرکدام به سه سال و پنج ماه زندان، و بایت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و تبلیغ تشکیلات بهایی هر کدام به یک سال زندان، و ضبط اقلام مکشوفه محکوم شدند.

سه سال و پنج ماه حبس تعزیری از حکم بالا برای هرکدام از متهمین قابل اجرا است.

قابل ذکر است دادگاه این شهروندان بهایی در طی سه جلسه در سه ماه گذشته در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.