مولوی عبدالحمید: کسانی که بتوانند بحران‌ها را مدیریت کنند وجود ندارند

در ادامه جمعه‌های اعتراضی در زاهدان، امروز جمعه «مولوی عبدالحمید» در نمازجمعه اهل سنت زاهدان با اشاره با بحران‌های متعدد زیست‌ محیطی و اقتصادی در ایران، از «ناکارآمدی مدیران» انتقاد کرد و گفت: «کسانی که بتوانند بحران‌ها را مدیریت کنند، وجود ندارند»

در ادامه جمعه‌های اعتراضی در زاهدان، امروز جمعه «مولوی عبدالحمید» در نمازجمعه اهل سنت زاهدان با اشاره با بحران‌های متعدد زیست‌ محیطی و اقتصادی در ایران، از «ناکارآمدی مدیران» انتقاد کرد و گفت: «کسانی که بتوانند بحران‌ها را مدیریت کنند، وجود ندارند»

امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز بیستم مرداد در بخش دوم خطبه‌های نمازجمعه مسجد مکی زاهدان خواهان روی کارآمدن مدیرانی شد که بتوانند بحران‌ها را مدیریت کنند و گفت «ملت احساس می‌کنند که مدیران برنامه‌ریز ندارند و کسانی که بتوانند بحران‌ها را مدیریت کنند، وجود ندارند یا ضعیف هستند و یا از اختیارات لازم برخوردار نیستند.»

آقای عبدالحمید گفته راه حل مشکلات در زندانی کردن روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و صدور احکام سنگین مانند اعدام نیست.

همزمان با این سخنرانی منابع محلی از حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و اختلال در اینترنت زاهدان خبر داده‌اند. با این وجود مردم زاهدان با حضور پرشمار در نماز جمعه این هفته به حمایت خود از اعتراضات ادامه داده‌اند.

جمهوری اسلامی در ده ماه گذشته اعتراضات مردمی در زاهدان را به شدت سرکوب کرده است. تنها در جمعه خونین زاهدان در هشتم مهرماه سال گذشته بیش از صد نفر در تیراندازی ماموران حکومتی کشته شدند.

فشار بر فعالین سیاسی و مدنی و همچنین فشار بر مولوی عبدالحمید توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی نتوانسته است مانع از برگزاری اعتراضات در روزهای جمعه این شهر گردد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

این درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود؛ اقلیت‌های دینی در سینما

معمولاً در ایران از پیروان ادیان دیگر، به جز اسلام، به عنوان «اقلیت‌های دینی» یاد می‌شود شامل ایرانیان ارمنی، مسیحی، یهودی، زرتشتی، بهایی، آشوری و نوکیشان. اما آیا استفاده از چنین عبارتی برگرفته از گفتمان مسلط و برتری‌جویانه حکومت اسلامی در ایران نیست و باعث به حاشیه راندن بخشی از هم‌وطنان ما نمی‌شود؟

اخبار

تئاتر همزیستی مسالمت‌آمیز؛ نقش نمایندگی اقلیت مذهبی در مجلس برای رفع تبعیض

این روزها که بحث حجاب و تبعیض داغ است، اقلیت‌های ایرانی تبعیض مضاعفی را تجربه می‌کنند. آن‌ها باید به قاعده‌ای به نام حجاب تن بدهند که اصولا باوری به آن ندارند و از طرفی دیگر، امکانی برای رسیدن به حقوق‌شان از مسیرهای قانونی مثل نمایندگی مجلس شورا پیش‌رو ندارند. به جز این‌ها،‌ اگر چنان‌که این‌ روزها شاهدش هستیم، در حین دستگیری آسیبی ببینند، «دیه‌» آن‌طور که باید شامل‌شان نمی‌شود و امکان احقاق حق برای آن‌ها وجود دارد.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021