حمزه درویش، زندانی اهل سنت در رشت اقدام به خودکشی کرد

پایگاه حقوق بشری هرانا، روز جمعه ۲۰ مرداد، از اقدام به خودکشی حمزه درویش، زندانی اهل سنت در زندان لاکان رشت خبر داده است. به نوشته هرانا، این زندانی با خوردن مقدار زیادی قرص اقدام به خودکشی کرده و هم اکنون در بیمارستان رازی رشت بستری است. یکی از اعضای خانواده حمزه درویش با تایید اقدام به خودکشی او به هرانا گفته وی اکنون با حال عمومی نامناسب با دستبند و پابند در بیمارستان نگهداری می‌شود.

پایگاه حقوق بشری هرانا، روز جمعه ۲۰ مرداد، از اقدام به خودکشی حمزه درویش، زندانی اهل سنت در زندان لاکان رشت خبر داده است.

به نوشته هرانا، این زندانی با خوردن مقدار زیادی قرص اقدام به خودکشی کرده و هم اکنون در بیمارستان رازی رشت بستری است.

یکی از اعضای خانواده حمزه درویش با تایید اقدام به خودکشی او به هرانا گفته وی اکنون با حال عمومی نامناسب با دستبند و پابند در بیمارستان نگهداری می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی در داخل و اطراف بیمارستان رازی رشت حضور دارند و مانع از ملاقات خانواده حمزه درویش با او شده‌اند.

یکی از اعضای خانواده حمزه درویش با بیان اینکه او با خوردن ۱۲ قرص دیازپام اقدام به خودکشی کرده گفته است افسر نگهبان هر شب یک قرص در اختیار او قرار می‌داده و مشخص نیست که حمزه درویش چگونه به ۱۲ قرص دست پیدا کرده است.

حمزه درویش، اهل تالش است و پیش‌تر در اظهاراتی عنوان کرده بود که در سال ۹۳ نیروهای یک گروه بنیادگرای مستقر در سوریه با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند.

او مدتی را در زندان داعش بوده و سپس با دریافت امان نامه‌ای از سفارت ایران در ترکیه، به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرد و بازداشت شد.

آقای درویش یک سال پس از بازگشت به ایران مجددا بازداشت و در دادگاهی که رسانه‌های حقوق بشری آن را «پر ابهام» خوانده‌اند، به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

در اوایل مرداد ماه امسال، دادگاه انقلاب رشت حمزه درویش را در پرونده تازه‌ای با اتهامات سیاسی به ۱۴ سال زندان دیگر محکوم کرد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

مولوی عبدالحمید: حاکمیت باید درباره قتل نیکا شاکرمی شفاف‌سازی کند

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان به انتشار گزارش تازه درباره قتل نیکا شاکرمی واکنش نشان داد و گفت حاکمیت وظیفه دارد در این‌باره شفاف‌سازی کند.

عبدالحمید، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در سخنانش گفت مردم از گزارش نهادهای رسمی درباره قتل دختران در جریان «خیزش مهسا» و در بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی قانع نشده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021