مولوی عبدالحمید،‌ امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خطبه‌های اعتراضی نماز جمعه‌های این شهر، امروز با اشاره به مشکلات معیشتی و سخنان برخی از مسئولان که گفته بودند «تحریم نعمت است و کشور آباد می‌شود»، گفت: «کجا آباد شد؟ این تحریم‌ها به نفع آقازاده‌ها شد که نفت تحریمی را فروختند، ولی به نفع ملت نشد.»

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در تشریح وضعیت معیشتی مردم گفت: «شما نیروهای نظامیتان گرسنه‌اند، کارمندان دولتتان گرسنه‌اند اگر ده میلیون بگیرند می‌شود دو صد دلار. با این پول مگر می‌شود زندگی کرد و هزینه اجاره و دوا و درمان داد؟»

این روحانی بلندپایه اهل سنت با انتقاد از اصرار جمهوری اسلامی بر برنامه هسته‌ای گفت: «شما همه فرصت‌ها را برای حل بحران هسته‌ای از دست دادید. ما نتوانستیم مشکل تحریم‌ها را حل کنیم. هسته‌ای چقدر ارزش داشت که کشور را به اینجا کشاندید؟»

آقای عبدالحمید با اشاره به «طرح مولدسازی اموال دولت» ادامه داد: «حالا شنیده می‌شود که می‌خواهند بسیاری چیزها را بفروشند ولی بدانید با این کارها مشکلات کشور حل نمی‌شود. این مملکت داری نیست.»

این روحانی سرشناس همچنین در بخشی از سخنانش به اعدام زندانیان انتقاد کرد و گفت: «هنر ما در اعدام است،این هنر نیست.نه با اسلام و نه با فقه اسلامی منطبق هست.»

بر اساس شنیده‌ها مردم زاهدان با حضور گسترده در این نماز جمعه، از مولوی عبدالحمید حمایت کردند. جو زاهدان امنیتی گزارش شده و نیروهای لباس شخصی زیادی اطراف مسجد مکی زاهدان دیده شده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.