دفن پیکر دو بهایی بدون اطلاع خانواده و مراسم مذهبی در خاوران

پیکر دو شهروند بهایی به نام‌های فیروزه اخترخاوری و عزت ضرغانی پس از چند هفته نگه‌داری در سردخانه بهشت زهرا، ساعت شش صبح روز گذشته توسط ماموران بهشت زهرا بدون اطلاع خانواده و انجام مراسم مذهبی در محل گورهای دسته جمعی خاوران دفن شدند.

پیکر دو شهروند بهایی به نام‌های فیروزه اخترخاوری و عزت ضرغانی پس از چند هفته نگه‌داری در سردخانه بهشت زهرا، ساعت شش صبح روز گذشته توسط ماموران بهشت زهرا بدون اطلاع خانواده و انجام مراسم مذهبی در محل گورهای دسته جمعی خاوران دفن شدند. پیش از این در ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ یک شهروند بهایی دیگر به نام بهزاد مجیدی بدون اطلاع خانواده در این محل دفن شده است.

بیش از سه دهه پیش، از طرف دولت زمینی برای قبرستان بهاییان تهران در مجاورت گورستان خاوران به جامعه بهایی تحویل داده شد و شهروندان بهایی متوفیان خود را در این سال‌ها در این محل دفن می‌کردند اما از فروردین ماه سال جاری فردی به نام مسعود مومنی از وزارت اطلاعات خود را مسئول قبرستان بهاییان تهران معرفی کرده و برای تحویل و دفن هر جسد در آرامستان بهایی، تقاضای مبلغ هنگفتی را کرده که بهاییان تا کنون با درخواست غیرقانونی و غیراخلاقی او موافقت نکرده‌اند. مومنی تهدید کرده در صورت عدم پرداخت مبلغ مذکور، خودشان اجساد را در محل قبرهای دسته جمعی دفن خواهند کرد.

قابل ذکر است که خانم اخترخاوری، یک ماه و خانم ضرغامی سه هفته در سردخانه بهشت زهرا بوده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

یهودی‌ستیزی در پوریم، بهایی‌ستیزی با آهنگ ساسی‌مانکن؛ نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های مذهبی

مشاهدات تیم نظارت بر محتوای «ایران‌وایر» نشان می‌دهند که نفرت‌پراکنی مجازی علیه اقلیت‌های دینی در ماه مارچ نسبت به ماه پیش از آن ۲۹ درصد افزایش یافته است.

در این ماه بیش از ۲۸ هزار مطلب در فضای مجازی علیه اقلیت‌های دینی منتشر شده است. بیشترین بخش از این مطالب، حدود ۲۱ هزار مطلب، مربوط به محتواهای شامل یهودی‌ستیزی است که اکثرا در خبرگزاری‌های وابسته به حکومت انتشار یافته‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021