مولوی عبدالعزیز عمرزهی، روحانی اهل سنت، روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت به دست نیروهای حکومت جمهوری اسلامی در زاهدان دستگیر شد.

پایگاه حال‌وش با اعلام این خبر نوشته، که این روحانی در خیابان غدیر ۱۲ زاهدان توسط افراد لباس شخصی وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

مولوی عبدالعزیز که از اساتید دارالعلوم مکی زاهدان است، پس از دستگیری به مکان نامعلومی منتقل شده است.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازداشت مولوی عبدالعزیز را تایید کرده و او را «یکی از اتباع بیگانه و عوامل بیگانه تاثیرگذار در اغتشاشات و ناامنی‌های سیستان و بلوچستان» معرفی کرده است.

پس از آغاز اعتراضات سراسری ایران و حمایت گسترده شهروندان و روحانیون استان سیستان و بلوچستان از این اعتراضات، فشارها بر روحانیون بلوچ افزایش چشمگیری یافته و شماری از آن‌ها دستگیر شده‌اند.

پیش از این، مولوی عبدالمجید مرادزهی، مولوی رضا رخشانی، مولوی عبدالرئوف رخشانی و مولوی امان الله سعدی از اساتید دارالعلوم مکی زاهدان هم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

فعالان بلوچ این بازداشت‌ها را در راستای فشار به مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان ارزیابی می‌کنند که پس از آغاز اعتراضات سراسری ایران هر هفته مواضع تندی علیه حکومت دینی ایران گرفته است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.