مولوی عبدالحمید: هیچ حکومتی با زور سلاح حفظ نمی‌شود

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خطبه‌های انتقادی نماز جمعه‌های این شهر، ضمن آنکه خواستار آن شده که مسئولان به خواسته‌های مردم توجه کنند، گفت: «هیچ حاکمیت و سیستم حکومتی با زور سلاح حفظ نمی‌شود.»

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خطبه‌های انتقادی نماز جمعه‌های این شهر، ضمن آنکه خواستار آن شده که مسئولان به خواسته‌های مردم توجه کنند، گفت: «هیچ حاکمیت و سیستم حکومتی با زور سلاح حفظ نمی‌شود.»

او بار دیگر به علما و نیروهای مسلح و انتظامی توصیه کرد که در مقابل مردم قرار نگیرند و با اشاره به جمعه خونین زاهدان گفت: « دستگاه قضایی به ما اطمینان دادند که به این مسئله بی طرفانه رسیدگی می کنند ولی الان می شنویم که می گویند نمی توانیم کسی را قصاص کنیم، چون معلوم نیست که در آن زمان کی به کی شلیک کرده و از این حرف‌های قضات تعجب می کنیم.»

این روحانی بلندپایه اهل سنت ایران در سخنانی گفت: « چگونه قاتل ماموری را سریع شناسایی کردید و دو نفر را قصاص کردید اما وقتی قاتل از ماموران باشد پیدا نمی شود. این حرف تعجب آور است.»

آقای عبدالحمید بار دیگر تاکید کرد مردم این استان نه تنها خواستار مجازات عاملان این جنایت هستند بلکه می خواهند کسانی که دستور این تیراندازی‌ها را داده‌اند هم مجازات شوند.: او در این بار افزود: «حقوق بشر سازمان ملل اخیرا گزارشی درباره بازداشتی‌هایی که آزاد شده اند، منتشر کرده که تکان دهنده است. این زندانیان که آزاد شده اند، به ما هم گزارش‌هایی داده اند. ماموری که تخلف می کند، شکنجه می کند و اعتراف اجباری می گیرد. این ها همه از نظر قانون مجازات دارد.»

بر اساس گزارش‌های رسیده از منابع محلی این نماز جمعه هم مانند هفته‌های گذشته با جو سنگین امنیتی و حضور نیروهای لباس شخصی در مصلای زاهدان همراه بود. مردم پس از اقامه نماز جمعه، با تجمع در خیابان علیه جمهوری اسلامی و علی خامنه‌ای رهبر آن شعار سر داده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

تخریب «بیش از ۳۰ قبر» در آرامستان بهاییان توسط ماموران امنیتی

براساس بیانیه‌ای که جامعه بین‌المللی بهاییان منتشر کرده، در ادامه فشارها بر شهروندان بهایی و نقض گسترده حقوق شهروندی آن‌ها در زمان حیات، نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بیش از ۳۰ قبر را در «گلستان جاوید» آرامستان بهاییان تخریب کرده‌اند.

اخبار

مریم صفاجو؛ صورت‌گر چند دهه ظلم بر بهاییان ایران

«داستان ما یکی‌ است»، مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و داستان‌های واقعی از سرکوب و آزار بهاییان به روایت«مریم صفاجو» نقاش ایرانی امریکایی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد هنر (Master of Fine Arts) از «دانشگاه تافتس» بوستون امریکا است. آثارش در «موزه‌ هنرهای زیبا» در بوستون امریکا، ‌«موزه جایزه نوبل» در استکهلم سوئد، «موزه صلح بین‌الملل دیتون» در ایالت اُهایو امریکا، «موزه هنر آلبانی» در جورجیا، «موزه هنر مدرن» اوکراین و تعدادی دیگر از موزه‌ها و نمایشگاه‌های جهانی به نمایش گذاشته شده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021