«ماری محمدی»، نوکیش مسیحی ایرانی، برنده جایزه امسال بنیاد «استفان» در آلمان شد.

بنیاد استفان که از مسیحیانی که به‌دلیل باور مذهبی خود تحت آزار و پیگرد قرار می‌گیرند حمایت می‌کند، «جایزه سالانه بنیاد استفان برای مسیحیان تحت آزار و اذیت» را به این نوکیش مسیحی و فعال حقوق‌بشر ایرانی اعطا کرد.

خانم محمدی که از طریق ویدیو کنفرانس در جلسه اعطای این جایزه حاضر شده بود اعلام کرد که جایزه خود را «به تمام زنان آزاردیده‌ گمنام [فارغ از باور دینی آن‌ها] تقدیم می‌‌کند»، چرا که به باور او، «علی‌رغم آنکه حمایت نمی‌شوند، اما همچنان به مبارزه برای آرمان‌هایشان ادامه می‌دهند.»

در بیانیه این بنیاد که نسخه انگلیسی آن در اختیار «ایران‌وایر» قرار گرفته است آمده که جایزه امسال آن‌ها به‌دلیل «از خودگذشتگی و شجاعت ماری محمدی در اطلاع‌رسانی از وضعیت نوکیشان مسیحی و نقض حقوق بشر در ایران» به او اهدا شده است.

جایزه استفان به مسیحیان تحت آزارو‌اذیت اعطا می‌شود و مرکز آن در شهر فرانکفورت آلمان قرار دارد.

ماری محمدی بارها به‌دلیل اطلاع‌رسانی در خصوص شرایط نوکیشان مسیحی در ایران و همچنین به علت حمایت از جنبش‌های اجتماعی از جمله اعتراضات آبان ۱۳۹۸  و اعتراض به ساقط کردن هواپیمای اوکراینی با موشک‌های سپاه پاسداران، بازداشت شد و مدتی را در زندان قرچک به‌سر برد.

این فعال حقوق‌بشر همچنین آذر۱۳۹۸ اعلام کرد که از ادامه حضور در دانشگاه و ادامه تحصیل محروم شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.