بازدید شاهزاده رضا پهلوی از مرکز جهانی بهاییان در حیفا

در پایان سفر اخیر شاهزاده رضا پهلوی به دعوت وزیر اطلاعات اسرائیل به این کشور، شاهزاده همراه با همسر و وزیر اسرائیلی از مرکز جهانی بهاییان واقع در باغی که آرامگاه باب، یکی از مکان‌های مقدس بهاییان در آن قرار دارد بازدید کرد و بر حمایت از حقوق ایرانیان بهایی تاکید کرد.

در پایان سفر اخیر شاهزاده رضا پهلوی به دعوت وزیر اطلاعات اسرائیل به این کشور، شاهزاده همراه با همسر و وزیر اسرائیلی از مرکز جهانی بهاییان واقع در باغی که آرامگاه باب، یکی از مکان‌های مقدس بهاییان در آن قرار دارد بازدید کرد و بر حمایت از حقوق ایرانیان بهایی تاکید کرد.

روز پنج‌شنبه، ۳۱ فروردین، شاهزاده رضا پهلوی با انتشار توییتی تصاویری بازدیدش از باغ بهاییان در بندر حیفا در شمال اسرائیل را منتشر کرد.

حضور شاهزاده رضا پهلوی با حضور در مرکز جهانی بهاییان در حیفا، حمایت خود از حقوق ایرانیان بهایی را اعلام کرد. بهاییان از آغاز روی کار آمدن جمهوری اسلامی ایران به صورت سیستماتیک هدف آزار و نقض حقوق شهروندی و کوچ اجباری توسط نهادهای حکومتی و تندروهای مذهبی داخل نهادهای جمهوری اسلامی بوده‌اند.

شاهزاده پیش از سفر به اسرائیل، حملات ماه‌های اخیر جمهوری اسلامی علیه جان و مال بهائیان در ایران را نکوهش کرده و گفته بود حکومت «با اعدام و بازداشت و مصادره اموال و با جلوگیری از تحصیل جوانان بهایی، و تخریب خانه و آرامستان‌های آن‌ها تلاش کرده تا مِهر ایران را از بهاییان بگیرد اما ناکام است».

او همچنین تأکید کرده بود که«بهائیان در فردای آزاد ایران، برخوردار از حقوق بدیهی و برابرِ شهروندی، این فرصت را خواهند داشت تا بار دیگر در بازسازی و آبادانی ایران سهیم باشند.»

بسیاری از زمین‌های آبا و اجدادی بهاییان در مازندران، سمنان، شیراز، ارومیه، اصفهان و بسیاری از شهرهای دیگر ایران توسط حکومت مصادره شد و برای بسیاری از بهاییان تنها به دلیل اعتقادشان احکام سنگین قضایی صادر شد.

جمهوری اسلامی همواره برای بهاییان از عبارت «فرقه ضاله» استفاده کرده و پیروان این دین را به «وابستگی به بیگانه و «جاسوسی» متهم کرده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

تخریب «بیش از ۳۰ قبر» در آرامستان بهاییان توسط ماموران امنیتی

براساس بیانیه‌ای که جامعه بین‌المللی بهاییان منتشر کرده، در ادامه فشارها بر شهروندان بهایی و نقض گسترده حقوق شهروندی آن‌ها در زمان حیات، نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بیش از ۳۰ قبر را در «گلستان جاوید» آرامستان بهاییان تخریب کرده‌اند.

اخبار

مریم صفاجو؛ صورت‌گر چند دهه ظلم بر بهاییان ایران

«داستان ما یکی‌ است»، مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و داستان‌های واقعی از سرکوب و آزار بهاییان به روایت«مریم صفاجو» نقاش ایرانی امریکایی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد هنر (Master of Fine Arts) از «دانشگاه تافتس» بوستون امریکا است. آثارش در «موزه‌ هنرهای زیبا» در بوستون امریکا، ‌«موزه جایزه نوبل» در استکهلم سوئد، «موزه صلح بین‌الملل دیتون» در ایالت اُهایو امریکا، «موزه هنر آلبانی» در جورجیا، «موزه هنر مدرن» اوکراین و تعدادی دیگر از موزه‌ها و نمایشگاه‌های جهانی به نمایش گذاشته شده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021