قرار بازداشت «ساناز تفضلی»، شهروند بهایی ساکن مشهد، پس از پنج ماه بازداشت موقت بار دیگر توسط بازپرس «سلیمانی»، بازپرس شعبه ۹۰۳ دادگاه انقلاب مشهد تمدید شد و این شهروند بهایی همچنان در زندان وکیل آباد به‌طور بلاتکلیف نگه داشته شده است.

ساناز تفضلی، ساکن مشهد در ۱آذر۱۴۰۱، هنگام تردد در خیابان، توسط ماموران اداره اطلاعات مشهد دستگیر و به اداره اطلاعات منتقل شد.

او پس از ۳۸ روز حبس انفرادی از اداره اطلاعات مشهد، به زندان وکیل آباد منتقل شد و از آن زمان تا کنون در این زندان نگه داشته است.

در طی این مدت، او فقط یک مرتبه در اسفند جهت آخرین دفاعیات به دادسرا آورده شده است.

با توجه به این‌که بر اساس قانون، قرار بازداشت موقت توسط بازپرس برای سهولت در روند انجام تحقیقات مقدماتی است و طبق فصل هشتم از قانون آیین دادرسی کیفری، اخذ آخرین دفاعیات پس از پایان تحقیقات مقدماتی انجام می‌گیرد، مشخص نیست به چه دلیل قرار بازداشت ساناز تفضلی پس از پایان تحقیقات دوباره تمدید شده است. بازپرس پرونده هم هیچ پاسخ روشنی در مورد تمدیدهای پی در پی قرار بازداشت او به خانواده‌اش نمی‌دهد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.