روز سوم اسفند دومین سالگرد قتل حکومتی «بهنام محجوبی» درویش گنابادی است که در پی واقعه «گلستان هفتم» به زندان محکوم شده بود.

بهنام محجوبی را با وجود گواهی پزشک مبنی بر عدم تحمل حبس زندانی کردند. او بارها به خاطر وضعیت جسمانی و ناراحتی پنیک عصبی دچار مشکل شد اما عدم توجه به موقع و برخورداری از حق درمان مناسب، باعث شد که این درویش گنابادی پیش از اتمام دوران حبس، به کما برود و در بیمارستان جانش از دست برود.

بسیاری از فعالان حقوق بشری بارها اعلام کردند که مرگ بهنام محجوبی «قتل حکومتی» محسوب می‌شود. یک روز پیش از برگزاری دومین سالگرد از دست دادن بهنام محجوبی، مادرش، بتول حسینی با انتشار ویدیویی خبر داد که نیروهای لباس شخصی به خواهر بهنام که در حال خرید گل برای مراسم برادرش بود، حمله کردند. بتول حسینی اذعان داشته بود که علی رغم تهدیدها و حمله‌ها، مراسم پسرش برگزار خواهد شد و او همچنان به دادخواهی ادامه خواهد داد.

خواهر بهنام محبوبی هم در این مراسم در سخنانی گفت: «بهنام با دست خالی رفت به دل دشمن، با تنها سلاحش که افشاگری بود، دشمن را رسوا کرد، با دشمن جنگید و سر خم نکرد و به شهادت رسید.»

بهناز محجوبی ادامه داد که «منو مادرم تا روزی که جان در بدن داریم دادخواه بهنامیم.»

پیشتر بتول حسینی، مادر بهنام محجوبی، در آستانه دومین سال‌گرد کشته شدن این درویش گنابادی با انتشار ویدیویی خبر از حمله لباس شخصی‌ها به خواهر بهنام داده بود. به گفته مادر بهنام، تعدادی لباس شخصی هنگام خریدن گل توسط خواهر بهنام به او حمله کردند و گلدان به سمتش پرت کردند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.