آزادی دو شهروند بهایی از زندان عادل آباد شیراز

در روز دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ دو تن از زندانیان بهایی در شیراز پیش از پایان دوره محکومیت از زندان عادل آباد آزاد شدند. این دو شهروند بهایی قاسم معصومی و سیامک هنرور نام دارند.

در روز دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ دو تن از زندانیان بهایی در شیراز پیش از پایان دوره محکومیت از زندان عادل آباد آزاد شدند. این دو شهروند بهایی قاسم معصومی و سیامک هنرور نام دارند.

قاسم معصومی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه معاند نظام (اشاره به بهایی بودن فرد است) به ۳۱ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شد. ین شهروند در تاریخ ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ جهت تحمل دوران محکومیت بازداشت و به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

سیامک هنرور در آبان سال ۱۴۰۰ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری و از بابت اتهام عضویت در گروه های معاند نظام (اشاره به بهایی بودن فرد است)  به ۳۱ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شد که حکم ۳۱ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری به عنوان مجازات اشد در خصوص وی قابل اجرا است. هنرور در مرداد ماه سال جاری، بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان عادل آباد منتقل شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

تخریب «بیش از ۳۰ قبر» در آرامستان بهاییان توسط ماموران امنیتی

براساس بیانیه‌ای که جامعه بین‌المللی بهاییان منتشر کرده، در ادامه فشارها بر شهروندان بهایی و نقض گسترده حقوق شهروندی آن‌ها در زمان حیات، نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بیش از ۳۰ قبر را در «گلستان جاوید» آرامستان بهاییان تخریب کرده‌اند.

اخبار

مریم صفاجو؛ صورت‌گر چند دهه ظلم بر بهاییان ایران

«داستان ما یکی‌ است»، مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و داستان‌های واقعی از سرکوب و آزار بهاییان به روایت«مریم صفاجو» نقاش ایرانی امریکایی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد هنر (Master of Fine Arts) از «دانشگاه تافتس» بوستون امریکا است. آثارش در «موزه‌ هنرهای زیبا» در بوستون امریکا، ‌«موزه جایزه نوبل» در استکهلم سوئد، «موزه صلح بین‌الملل دیتون» در ایالت اُهایو امریکا، «موزه هنر آلبانی» در جورجیا، «موزه هنر مدرن» اوکراین و تعدادی دیگر از موزه‌ها و نمایشگاه‌های جهانی به نمایش گذاشته شده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021