ساناز تفضلی؛ ممانعت از آزادی و ارسال پرونده به دادگاه

پرونده قضایی ساناز تفضلی شهروند بهایی ساکن مشهد که بیش از سه ماه در بازداشت بسر می‌برد، جهت صدور حکم به دادگاه ارجاع شد. بازپرس سلیمانی، بازپرس شعبه ۹۰۳ دادگاه انقلاب مشهد به خانواده این شهروند بهایی اعلام کرده است که خانم تفضلی مشمول عفو نشده و متهم هم‌چنان باید در بازداشت بماند.

پرونده قضایی ساناز تفضلی شهروند بهایی ساکن مشهد که بیش از سه ماه در بازداشت بسر می‌برد، جهت صدور حکم به دادگاه ارجاع شد.

بازپرس سلیمانی، بازپرس شعبه ۹۰۳ دادگاه انقلاب مشهد به خانواده این شهروند بهایی اعلام کرده است که خانم تفضلی مشمول عفو نشده و متهم هم‌چنان باید در بازداشت بماند.

این ادعا در حالی مطرح شده که دو ماه قبل از طرف بازپرس پرونده قرار وثیقه سنگین معادل ده میلیارد تومان برای آزادی ساناز تفضلی صادر شد ولی پس از تودیع وثیقه توسط دادسرا از آزادی خانم تفضلی به دلایل نامعلوم ممانعت به عمل آوردند. اسناد وثیقه هم در توقیف دادسرا باقی ماند و به سند گذاران بازگردانده نشد.

هم‌چنین بازپرس پرونده گفته است که پرونده جهت بررسی و صدور حکم به دادگاه فرستاده شده است.

این شهروند بهایی با اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل و راه اندازی گروه» که هر دو مربوط به فعالیت‌های مذهبی در داخل جامعه بهایی است، رو به رو است.

ساناز تفضلی در اول آذر ۱۴۰۱ توسط ماموران اداره اطلاعات مشهد در اتومبیل شخصی هنگام تردد در خیابان دستگیر شد و از آن تاریخ تا کنون در بازداشت موقت نگه داشته شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

این درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود؛ اقلیت‌های دینی در سینما

معمولاً در ایران از پیروان ادیان دیگر، به جز اسلام، به عنوان «اقلیت‌های دینی» یاد می‌شود شامل ایرانیان ارمنی، مسیحی، یهودی، زرتشتی، بهایی، آشوری و نوکیشان. اما آیا استفاده از چنین عبارتی برگرفته از گفتمان مسلط و برتری‌جویانه حکومت اسلامی در ایران نیست و باعث به حاشیه راندن بخشی از هم‌وطنان ما نمی‌شود؟

اخبار

تئاتر همزیستی مسالمت‌آمیز؛ نقش نمایندگی اقلیت مذهبی در مجلس برای رفع تبعیض

این روزها که بحث حجاب و تبعیض داغ است، اقلیت‌های ایرانی تبعیض مضاعفی را تجربه می‌کنند. آن‌ها باید به قاعده‌ای به نام حجاب تن بدهند که اصولا باوری به آن ندارند و از طرفی دیگر، امکانی برای رسیدن به حقوق‌شان از مسیرهای قانونی مثل نمایندگی مجلس شورا پیش‌رو ندارند. به جز این‌ها،‌ اگر چنان‌که این‌ روزها شاهدش هستیم، در حین دستگیری آسیبی ببینند، «دیه‌» آن‌طور که باید شامل‌شان نمی‌شود و امکان احقاق حق برای آن‌ها وجود دارد.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021