مشاور مولوی عبدالحمید به دست نیروهای اطلاعات بازداشت شد

در ادامه فشارهای حکومت جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات در سیستان و بلوچستان، نیروهای اداره اطلاعات مشاور مولوی عبدالحمید، امام جمعه این شهر را بازداشت کردند.

بر اساس گزارش کمپین فعالین بلوچ، مولوی «عبدالمجید مرادزهی» مشاور و از نزدیکان مولوی عبدالحمید در مسیر منزل توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

گزارش شده که این روحانی بلوچ در روز ۱۰ بهمن در مسیر رفتن منزل خود بوده که چهار دستگاه خودروی اداره اطلاعات سد راه وی شده و او را دستگیر کردند.

به نوشته کمپین فعالین بلوچ، پس از بازداشت مولوی مرادزهی، فضای شهر زاهدان ملتهب و بیش از پیش امنیتی شده است.

پس از آغاز اعتراضات سراسری ایران، شهرهای سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان محل تظاهرات هفتگی علیه جمهوری اسلامی بوده و حکومت تاکنون موفق به سرکوب تظاهرات خیابانی در این استان نشده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

دفتر مولوی عبدالحمید: مردم را خون‌های ریخته شده تحریک کرده است

دفتر «مولوی عبدالحمید»، امام جمعه اهل سنت زاهدان، با انتشار بیانیه‌ای به «ادعاهای واهی و بی‌اساس» روزنامه دولتی ایران واکنش نشان داد و کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر از معترضان در جریان جمعه خونین زاهدان را، به دست‌اندکاران این روزنامه یادآور شد.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021