بی ‌خبری از وضعیت نبیل موفقی، شهروند بهایی بازداشت شده

با گذشت ۱۸ روز از بازداشت نبیل موفقی، شهروند بهایی ساکن ساری خانواده‌ی او هم‌چنان از وضعیت سلامت و محل نگهداری فرزندشان بی‌ خبر هستند.

مسئولین مربوطه در دادسرا هیچ پاسخ روشن و دقیقی در مورد اتهام نبیل به خانواده‌اش نداده حتی از ورود مادر او به دادسرا هم جلوگیری به عمل آورده‌اند. هم‌چنین وکیل این شهروند بهایی تا کنون اجازه دسترسی به پرونده موکل خود را نداشته است.

روز پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱، ماموران اداره اطلاعات با در اختیار داشتن حکم، نبیل موفقی را در منزل یکی از دوستانش در شهر گنبد کاووس دستگیر و او را به اداره اطلاعات ساری منتقل کردند.

این جوان ۲۴ ساله بهایی تا کنون چند تماس تلفنی کوتاه با منزلش داشته ولی از محل نگه‌ داری و اتهام خود هیچ اطلاعاتی به خانواده‌اش نداده است. ناراحتی و گرفتگی صدای او در تماس آخر موجب نگرانی شدید خانواده‌اش شده است.

قابل ذکر است یک روز پس از اولین تماس نبیل با خانواده‌اش از سامانه ثنا برای یکی از نزدیکان او پیغام آمده که پرونده نبیل موفقی به دادگاه ارسال شده است. اما پس از مراجعه خانواده موفقی به دادگاه انقلاب به آنان گفته می‌شود که پرونده کامل نبوده و برای ادامه بازجویی برگشت داده شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

تفتیش منزل خانواده بهایی در تبریز به جرم تدریس موسیقی

در حالی که دو عضو خانواده «بهادری» هنوز در بازداشتگاه اداره اطلاعات در شهر تبریز هستند، تصاویری از منزل مسکونی این خانواده بهایی نشان می‌دهد مامورانی که برای دستگیری این خانواده رفته بودند، چه گونه بدون ارایه هیچ گونه حکم قضایی، وسایل منزل را تفتیش کرده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021