بازداشت دو روحانی حامی اعتراضات سراسری در سنندج

رسانه‌های حقوق بشری کرد از بازداشت دو روحانی اهل سنت خبر داده‌اند که در ماه‌های گذشته از اعتراضات سراسری ایران حمایت کرده‌ بودند. آژانس خبررسانی کردستان، کردپا، اسامی این روحانیون اهل سنت را ماموستا «لقمان امینی» و ماموستا «ابراهیم کریمی ننله» اعلام کرده است.

این دو روحانی که هر دو امام جماعت روستاهای سنندج هستند در روز دوشنبه ۱۰ بهمن و در جاده مریوان به سنندج دستگیر شده‌اند.

کردپا نوشته که نیروهای حکومتی پس از بازداشت ماموستا ابراهیم کریمی ننله به منزل وی یورش برده و اقدام به تفتیش آن کردند.

به نوشته رسانه‌های حقوق بشری کرد، این دو روحانی اهل سنت در ماه‌های گذشته در خطبه‌های نماز از اعتراضات سراسری علیه حکومت جمهوری اسلامی حمایت کرده بودند.

از این دو، ماموستا ابراهیم کریمی ننله به دلیل حمایت از اعتراضات به دادگاه ویژه روحانیت همدان احضار شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

نامه ۸ زندانی اهل سنت به سازمان ملل:جلوی احکام ظالمانه را بگیرید

هشت تن از زندانیان اهل سنت در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و گزارشگر ویژه حقوق‌بشر این سازمان در امور ایران، خواستار اقدام آن‌ها درباره احکام «ظالمانه» دادگاه‌های جمهوری اسلامی علیه خود شدند.

اخبار

‌نماینده خامنه‌ای : علمای اهل سنت نپذیرفتند در محل نهاد رهبری دیدار کنیم

محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جعمه که از طرف علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ماموریت داشته تا با علما اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان دیدار کند، از امتناع مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در قرار اولیه خبر داد. او گفته که علمای برجسته اهل سنت این استان نپذیرفتند که « در محل نهاد نمایندگی رهبری» با او دیدار کنند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021