امام جمعه زاهدان در پاسخ به انتقادات از او درباره سکوت در برابراعدام‌ها در عربستان گفت: «به عربستان سعودی هم می‌گوییم که نباید اعدام کرد. در دین اسلام اعدام نیست مگر در موارد قصاص و خاص. قصاص وقتی که قتل باشد. آن را هم می‌توان با رضایت اولیای دم جلویش را گرفت.»

در هفته‌های گدشته چهار نفر از معترضان ایرانی اعدام شده‌اند و تعداد بسیاری هم به اتهام «محاربه» و «افساد فی الارض» در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند.

آقای عبدالحمید همچنین گفته که ملت ایران خواهان صلح و تنش زدایی است.

مولوی عبدالحمید تصریح کرد: «باید در روابط خارجی تنش زدایی شود و ایران یک کشور صلح دوست بشود. باید صلح در یمن و سوریه و اوکراین و همه جهان برقرار شود.»

بنا به گزارش‌ها ، یک روز پیش از برگزاری نماز جمعه اهل سنت در این شهر، فضای امنیتی در زاهدان تشدید شده بود. روز پنجشنبه ششم بهمن، سایت حقوق بشری «حال‌وش» که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، از تشدید جو امنیتی در زاهدان خبر داده و گفته: «در آستانه نزدیک شدن به جمعه، هفتم بهمن، و اعتراضات مردم، «نیروهای نظامی جو امنیتی شهر را تشدید کرده‌اند.»

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.