مولوی عبدالحمید در نماز جمعه دم دی ماه زاهدان گفت: با استفاده از سلاح و نظامیان، با زور و زندان نمی‌توان از نظام نگهداری کرد. نه کسی باید نظامیان را بکشد و نه نظامیان کسی از مردم را کسی که سلاح ندارد و با او نجنگید کسی که چوب در دست دارد جواب او گلوله نیست

او ادامه داد: جمهوری اسلامی را ملت آورده است. همه با هم متحد شدند و جمهوری اسلامی را آوردند. جمهوری اسلامی نه با حکومت نظامی آمده نه نظام با حکومت نظامی و نه با سلاح استقرار پیدا نکرده است.این انقلاب برای اینکه مردم استقلال  و شرف و عزت پیدا کنند مردم انقلاب کردند.باید حمایت مردمی باشد تا این نظام ادامه پیدا کند اگر مردم ناراضی باشند باید دید خواسته مردم پیت تا نظام حامی مردمی داشته باشد.

با کشتن و اعدام مردم و سختی دادن به آنها مشکلات بیشتر می شود و نظام متضرر می شود.

مولوی عبدالحمید گفت: نظامیان را به پادگان‌ها برگردانید و بگذارید در پادگان‌ها باقی بمانند و برای دفاع از میهن بکوشند و از زدن مردم خودشان خودداری کنند

خدا در قرآن گفته هر کسی یک انسان را بکشد به منزله کشتن همه انسان هاست. یک نفر را اگر کسی به قتل برساند مردم روی زمین را به قتل رسانده است و اگر کسی بخواهد کسی را از قتل نجات بدهد همه انسانها را نجات داده

مولانا عبدالحمید گفت: «زدن مردم و ملتِ ایران کار درستی نیست، زدن آنها (مردم)، کشتن و اعدام کردن آنها تاوان دارد، این اعتراضات با کشتن مردم خاموش نمیشوند.»

او ادامه داد: «اعدام و حکم محاربه برای زندانیان را تمام کنید چه کسی مجوز صدور این احکام را صادر کرده است؟ اسلام قوانینی دارد و قضات و همه مسئولان می توانند در چارچوب قانون اسلامی حکم کنند.»

مولوی عبدالحمید با تاکید بر ایجاد شرایط برای بازگشت نخبگان گفت: «اما با دلار ۴۰ هزار تومانی که این‌ها برنمی‌گردند و باید اقتصاد درست شود و تغییرات وتحولاتی شکل بگیرد.»

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.