یورش ۲۰۰ مامور حکومتی به روستای روشنکوه برای تخریب خانه‌های بهاییان

از صبح روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد حدود ۲۰۰ مامورحکومتی به همراه تجهیزات سنگین خاکبرداری وارد روستای روشنکوه در استان مازندران شده و در حال تخریب خانه‌های بهائیان در این روستا هستند. سیمین فهندژ، سخنگوی جامعه جهانی بهایی با اعلام این خبر در توییتر خود نوشته که ماموران موبایل روستاییان را نیز ضبط کرده‌اند تا خبررسانی در این مورد صورت نگیرد. بر اساس گزارش‌ها، ماموران با بستن راه‌های روستا از ورود و خروج ساکنین جلوگیری می‌کنند.

به گفته شاهدان عینی، در این یورش از ۵۰ ماشین پلیس، دو دستگاه لودر و یک دستگاه اتوبوس برای تخریب منازل بهائیان استفاده شده است.

پیش از این یک‌بار دیگر نیز ماموران نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی برای تخریب برخی منازل وارد روستای روشنکوه شده بودند که پس از تخریب سه خانه با ممانعت زنان روستا مواجه شدند به همین دلیل این‌بار حضور ماموران زن در میان ماموران انتظامی و امنیتی چشمگیر بوده است.

این روستا که از توابع چهاردانگه در استان مازندران است، از ده‌ها سال قبل محل زندگی بهائیان بوده اما اداره منابع طبیعی مدعی شده که کشاورزی و ساخت و ساز آن‌ها ناشی از تصرف اراضی جنگلی است.

تخریب خانه‌های بهاییان در ایران بی سابقه نیست و در موردی مشابه در آبان سال ۱۳۹۹ خانه بهائیان در روستای ایول از توابع ساری تخریب شده بود.

 در این روستا ۵۰ خانه ویران و اموال ۲۷ بهایی به نفع «ستاد اجرایی فرمان امام» مصادره شد.

یورش نیروهای حکومتی به روستای روشنکوه در ادامه تهاجم اخیر حکومت به شهروندان صورت می‌گیرد که از روز ۹ مرداد آغاز شده که در آن چندین شهروند بهایی دستگیر شده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

نمایی از خانه های بهاییان در روستای روشنکوه
اخبار

نیروهای امنیتی زمین‌های کشاورزی بهاییان روستای «روشنکوه» را تصرف کردند

به دنبال افزایش فشار بر بهاییان ایران از طریق مصادره و تخریب اموال منابع آگاه از تصرف زمین‌های کشاورزی بهاییان روستای روشن‌کوه در استان مازندران توسط نیروهای امنیتی خبر می‌دهند.

اخبار

تخریب منازل سه خانواده بهایی در روستای روشنکوه مازندران

روز دوشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰، منازل حداقل سه نفر از بهاییان ساکن روستای روشنکوه مازندران به نام‌های «ثابتیان»، « درخشان» و «عنایتی» بدون اخطار قبلی تخریب شد. اکثر ساکنان روستای روشنکوه بهایی هستند و همین موضوع باعث شده طعم انواع و اقسام تبعیض و محدودیت را بچشند. داستان تخریب خانه‌های روستاییان چیست؟

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021