گزارش تکمیلی از بازداشت و تفتیش منازل بهائیان در ایران

در پی بازداشت و بازرسی منازل شهروندان بهائی در روز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ده صبح یکشنبه ماموران امنیتی به منازل خانواده‌های رحمانی و میثاقی مراجعه کردند و با دردست داشتن حکم بازرسی و بازداشت سُها ثابتی (رحمانی) و ثریا منوچهرزاده (میثاقی) به تفتیش منازل و محل کار این دو شهروند پرداختند. ماموران پس از چند ساعت بازرسی و ضبط کتب و جزوات مربوط به آیین بهائی و بعضی وسایل شخصی مانند موبایل و لپ تاب، سُها ثابتی را بازداشت و به محل نامعلومی انتقال دادند.

هم‌چنین در روز یکشنبه تعدادی از ماموران وزارت اطلاعات به منزل شقایق کشاورز، شهروند بهائی ساکن کرج یورش برده و پس از چند ساعت بازرسی و ضبط بعضی وسایل شخصی و مذهبی، با نشان دادن حکم جلب شقایق کشاورز از او خواستند تا هر وقت احضار شد، خودش را معرفی کند.

در شهر قزوین، مسعود بهرامی پس از تفتیش منزلش توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. هم‌زمان با بازداشت او، یک شهروند بهائی دیگر به نام بهنام ممتازی هم توسط ماموران وزارت اطلاعات در قزوین بازداشت شد. از محل نگه‌داری این دو شهروند بهائی اطلاعی دردست نیست.

ماموران وزارت اطلاعات در این روز منازل پنج شهر بهائی ساکن گرگان به نام‌های شکیب معصومی، شفق فهندژ، ندا طائفی، افسون مودی و شقایق پورعنایتی را تفتیش کردند و بعضی وسایل شخصی، کتب و آثار دینی را توقیف کردند.

در اقدامی دیگر، ماموران اداره اطلاعات مشهد به منزل فریده هدایتی (عبدالهی) مراجعه کرده و پس از بازرسی و ضبط بعضی وسایل شخصی و مذهبی نامبرده، محل را ترک کردند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

هشدار جامعه جهانی بهایی درباره افزایش سرکوب سیستماتیک بهاییان در ایران

همزمان با موج فزآینده محاکمه، بازداشت و تعطیلی کسب و کار بیش از ۶۰ بهایی ایرانی در دوماه گذشته جامعه جهانی بهاییان در بیانیه‌ای نسبت به افزایش سرکوب سیستماتیک این اقلیت دینی هشدار داد.

اخبار

حکایت یک دختر بهایی که خرداد ۶۲ در شیراز اعدام شد

«من امشب از عادل‌آباد می‌آیم؛ آن‌جا که منزل رندانِ پاک‌باخته و پروانگان پر سوخته آتش محبت است؛ آن‌جا که در میان دیوارهای بلند و سنگین، روح‌های عظیم‌تر از دیوارهایش را به بند کشیده‌اند؛ آن‌جا که از تک تک سنگ‌هایش فریاد حیرت و اعجاب بلند است؛ حیرت از… قهرمانان گم‌نامی که فریاد خاموش‌شان از دیوارهای بلند سجن ظالمان گذر کرده و روزی خواب غافلان از خدا بی‌خبر را خواهد آشفت و جهان را بیدار خواهد کرد…دلم می‌خواست از دیوارها بپرسم که چه دیده‌اید؟…برایم از ترانه‌های ایثار، برایم از تپش آخرین لحظات قلب پاک یک عاشق بگویید هنگامی‌ که به سوی میدان‌گاه رهسپار است. به من بگویید که آن‌جا چه گفته‌اند زمانی که به مشهد فدا شتافتند. با من از زمزمه‌های دلکش مناجاتی بگویید که در سحرگاه از لابه‌لای میله‌ها به گوش می‌رسد و قطره اشکی که آرام آرام بر گونه‌ها می‌چکد.»

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021