سه شهروند بهائی در یزد به دست ماموران اطلاعات، دستگیر شدند

بنا به گزارش رسیده به ایران وایر، صبح روز سه شنبه ۲۸ تیر ماموران اداره اطلاعات یزد به منازل سه شهروند بهائی به نام‌های نعمت الله شادپور و پسرش، نیما شادپور و شفیق اسلامی مراجعه کرده و پس از تفتیش منازل و ضبط بعضی وسایل شخصی مانند لپ تاب و گوشی‌های همراه، هر سه تن را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال می‌دهند.

هم‌چنین ماموران به محل کار نعمت الله شادپور در خارج شهر مراجعه کرده و آن‌جا را هم بازرسی می‌کنند. لازم به ذکر است، نعمت الله شادپور کشاورز و دامپرور است و در زمین شخصی خود در خارج از شهر یزد به نگه‌داری و تربیت تعدادی سگ و گربه مشغول بوده است. بنا به اظهار یک شهروند بهائی از یزد، دادستانی حکم توقیف حیوانات مزرعه او را صادر کرده است.

فشارها بر باورمندان بهائی در چند ماه گذشته به شدت افزایش یافته است به طوری‌که تنها در طی یک هفته گذشته، ۱۱ شهروند بهائی در شهرهای شیراز، یزد و بجنورد بازداشت شده‌اند. جامعه جهانی بهائی در بیانیه‌ای منتشره در روزهای گذشته با ابراز نگرانی از وضعیت بهائیان در ایران اعلام کرد که  بهاییان ایران در حال حاضر متحمل شدیدترین حملات سازمان‌دهی شده در سال‌های اخیر هستند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

هاله غلامی شهروند بهایی برای گذراندن محکومیت خود به زندان رفت

روز شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱، هاله غلامی شهروند بهایی ساکن تهران برای گذراندن محکومیت دو سال حبس تعزیری راهی زندان اوین شد. این حکم بر اساس پرونده‌ی دستگیری شش سال پیش این شهروند بهایی صادر شده است.

اخبار

بلاتکلیفی سه شهروند بهائی بازداشت‌شده در شیراز

با گذشت دو هفته از بازداشت نگار ایقانی، شقایق خانه زرین و ژیلا شرفی نصرآبادی، هم‌چنان این شهروندان بهائی در وضعیت بلاتکلیف تحت نظر وزرات اطلاعات در بازداشت‌گاه پلاک صد شیراز نگه داشته شده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021