بلاتکلیفی سه شهروند بهائی بازداشت‌شده در شیراز

با گذشت دو هفته از بازداشت نگار ایقانی، شقایق خانه زرین و ژیلا شرفی نصرآبادی، هم‌چنان این شهروندان بهائی در وضعیت بلاتکلیف تحت نظر وزرات اطلاعات در بازداشت‌گاه پلاک صد شیراز نگه داشته شده‌اند.

بنا به گفته‌ی یک منبع مطلع از شیراز، پی‌گیری‌های قضایی خانواده‌ها تاکنون هیچ حاصلی نداشته است و با عدم شفافیت و پاسخ‌گویی مسئولین مربوطه همراه بوده است. تا این زمان از طول دوره بازداشت و اتهام این شهروندان هم اطلاعی در دست نیست.

در طی چهارده روز گذشته، بازداشت‌شدگان تنها تماس کوتاه تلفنی با نظارت مامور اداره اطلاعات با خانواده‌های خود داشته‌اند.

شقایق خانه زرین، یکی از بازداشت‌شدگان پس از ده روز به پدرش در بیمارستان زنگ می‌زند و سلامت خود را اطلاع می‌دهد. سپس مامور همراهش گوشی را از او می‌گیرد و به پدر می‌گوید که دختر شما فعال جوانان (بهائی) بوده، کار خلاف کرده حاضر هم نیست همکاری کند تا آزاد شود. فرزاد خانه زرین هم در پاسخ می‌گوید: «دخترِ من هیچ کار اشتباهی نکرده. لازم هم نیست به من زنگ بزند، خودش از پس خودش برمی‌آید.» قابل ذکر است فرزاد خانه زرین پس از یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزلش برای دستگیری دخترش دچار حمله قلبی شد و  در بیمارستان بستری شد. او چند روزی است از بیمارستان مرخص شده است ولی دکتر او اکیدا توصیه کرده به دلیل شرایط قلبی، نباید هیچ استرس و فشاری به ایشان وارد شود.

شقایق خانه زرین، نگار ایقانی و ژیلا شرفی نصرآبادی، صبح روز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ در منازل شخصی خویش توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و به بازداشت‌گاه پلاک صد منتقل شده‌اند.

نگار ایقانی ،۲۲ ساله، شقایق خانه زرین،۲۱ ساله، و ژیلا شرفی نصرآبادی، ۴۱ ساله و دارای دو کودک خردسال است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

حکایت یک دختر بهایی که خرداد ۶۲ در شیراز اعدام شد

«من امشب از عادل‌آباد می‌آیم؛ آن‌جا که منزل رندانِ پاک‌باخته و پروانگان پر سوخته آتش محبت است؛ آن‌جا که در میان دیوارهای بلند و سنگین، روح‌های عظیم‌تر از دیوارهایش را به بند کشیده‌اند؛ آن‌جا که از تک تک سنگ‌هایش فریاد حیرت و اعجاب بلند است؛ حیرت از… قهرمانان گم‌نامی که فریاد خاموش‌شان از دیوارهای بلند سجن ظالمان گذر کرده و روزی خواب غافلان از خدا بی‌خبر را خواهد آشفت و جهان را بیدار خواهد کرد…دلم می‌خواست از دیوارها بپرسم که چه دیده‌اید؟…برایم از ترانه‌های ایثار، برایم از تپش آخرین لحظات قلب پاک یک عاشق بگویید هنگامی‌ که به سوی میدان‌گاه رهسپار است. به من بگویید که آن‌جا چه گفته‌اند زمانی که به مشهد فدا شتافتند. با من از زمزمه‌های دلکش مناجاتی بگویید که در سحرگاه از لابه‌لای میله‌ها به گوش می‌رسد و قطره اشکی که آرام آرام بر گونه‌ها می‌چکد.»

اخبار

اعلام جرم مجدد علیه ۲۶ بهایی در شیراز

دادگاه ۲۶ شهروند بهایی که شش سال پیش در مهرماه ۱۳۹۵ بازداشت شده‌ بودند، روز چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت، برگزار می‌شود. برگزاری این دادگاه در حالی است که، به‌ گفته‌ یکی از این شهروندان، قاضی پرونده در طول شش سال گذشته «چندین بار بر روی این پرونده اعلام نقص کرده بوده است».

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021