هاله غلامی شهروند بهایی برای گذراندن محکومیت خود به زندان رفت

روز شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱، هاله غلامی شهروند بهایی ساکن تهران برای گذراندن محکومیت دو سال حبس تعزیری راهی زندان اوین شد. این حکم بر اساس پرونده‌ی دستگیری شش سال پیش این شهروند بهایی صادر شده است.

هاله غلامی در تاریخ  ۸ بهمن‌ماه  ۱۳۹۵، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزلش دستگیر و پس از ۳۹ روز بازداشت موقت به قرار وثیقه آزاد شد. اتهام این شهروند بهایی، پیروی از آیین بهایی و مشارکت در تشکیل خیریه‌ای به نفع کودکان کار و بی‌سرپرست بود.

در ماه‌های گذشته فشار بر شهروندان بهایی ایران افزایش یافته و تعداد زیادی از آن‌ها در شهرهای مختلف ایران بازداشت یا جهت اجرای حکم به زندان احضار شده‌اند.

جامعه جهانی بهایی در بیانیه‌ای که در روزهای گذشته منتشر شد، نوشت که تنها در ماه ژوئن ۴۴ شهروند بهایی بازداشت، محاکمه و یا زندانی شده‌اند و صدها نفر دیگر در انتظار احضار به دادگاه یا آغاز دوران حبس خود هستند. جامعه بهایی در با ابراز نگرانی از وضعیت بهاییان در ایران، اعلام کرد که  بهاییان ایران در حال حاضر متحمل شدیدترین حملات سازمان‌دهی شده در سال‌های اخیر هستند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بازداشت یک مادر بهائی و دو فرزندش در بجنورد

بنا به خبر رسیده به ایران وایر، ساعت سه بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ ماموران به منزل یک شهروند بهائی ساکن بجنورد به نام شعله ثنایی (شهیدی) هجوم برده و پس از تفتیش منزل و ضبط لپ تاب، گوشی‌های همراه و کتب مذهبی به محل کسب او که متصل به منزل بوده، داخل شده و مقادیر زیادی از اجناس مغازه (فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی) را ضبط و محل را هم پلمپ می‌کنند.

اخبار

اهل بها؛ اپلیکیشنی که حکومت برای دست‌یابی به اطلاعات شخصی بهاییان ساخت

متخصصان سایبری بهایی در چند روز اخیر هشدار داده‌اند که هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی از طریق اپلیکیشن «اهل بها»، اقدام به جذب مخاطبان بهایی و جمع‌آوری اطلاعات شخصی آن‌ها کرده‌اند. جزییات این اقدام را در گزارش زیر می‌خوانید.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021