ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، هرانا، روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱،این خبر را منتشر و اسامی بازداشت شدگان را بهنام اخلاقی، بابک حسین زاده، ایوب (فرزین) پوررضازاده و احمد (یوحنا) سرپرست اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای اطلاعات سپاه قصد بازداشت یک شهروند دیگر به نام مرتضی حاجب مشهود کاری را نیز داشتند که به دلیل نبودن او در منزل موفق به دستگیری وی نشدند.

از میان این شهروندان، بهنام اخلاقی و بابک حسین زاده پیش از این نیز توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیزی محکوم شده بودند اما حکم آن‌ها اسفند ماه سال گذشته در دادگاه تجدید نظر رد شد.

ایوب (فرزین) پوررضازاده، احمد (یوحنا) سرپرست و مرتضی حاجب مشهود کاری نیز فروردین ماه امسال توسط دادگاه انقلاب رشت با اتهاماتی از جمله «تشکیل کلیسای خانگی، تبلیغ علیه نظام، ارتباط با عوامل تبشیری صهیونیستی و فرقه برانهامیست در خارج از کشور»، هریک به ۵ سال و یک روز حبس و پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

جلسه دادگاه تجدیدنظر آنها در تاریخ ۲ خردادماه در شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان برگزار خواهد شد.

امروز و همزمان پرونده ۳ شهروند مسیحی دیگر نیز به نام‌‌های ژوزف شهبازیان، سمیه (سونیا) صادق و مینا خواجوی قمی پس از صدور کیفرخواست به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

اتهامات مطرح شده علیه این افراد که در تابستان سال ۱۳۹۹ بازداشت شده بودند، «تشکیل دسته و گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور، اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ مسیحیت تبشیری و تشکیل کلیسای خانگی» عنوان شده است.

سازمان‌های مدافع حقوق مسیحیان می‌گویند جمهوری اسلامی کلیساهای فارسی زبان را تعطیل کرده و با حمله به کلیساهای خانگی و منازل مسیحیان،آنها را مورد اذیت و آزار قرار می دهد.

طبق آخرین گزارش سازمان مسیحی «درهای باز»، ایران نهمین کشور «مسیحیت ستیز» جهان است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.