بازداشت و احضار دو نوکیش مسیحی در بندر انزلی

روز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه، «رحمت رستمی‌پور»، نوکیش مسیحی توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در انزلی بازداشت شد. آذر، همسر آقای رستمی‌پور نیز به دنبال بازداشت وی، روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه، احضار و پس از بازجویی چندساعته به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری «هرانا»، درحالیکه ۱۲ مامور ساعت ۸ صبح روز دوشنبه جهت بازداشت آقای رستمی‌پور به منزل وی مراجعه کردند، یکی از فرزندان او دچار تشنج شده و به موجب این امر ماموران از بازداشت همسر وی منصرف شدند.

ماموران در زمان بازداشت، ضمن تفتیش منزل برخی از لوازم شخصی آن‌ها از جمله کتاب‌های مرتبط با آیین مسیحیان و تبلت فرزندان خانواده که برای آموزش و درس خواندن از آن استفاده می‌کردند را ضبط کرده و با خود بردند.

نهایتا پس از بازداشت رحمت رستمی‌پور، آذر، همسر وی روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه، احضار و پس از بازجویی چندساعته به صورت موقت آزاد شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه آقای رستمی‌پور اطلاع دقیقی در دسترس نیست، با این حال اتهام مطروحه علیه همسر وی طی مدت بازجویی «تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در گروه غیرقانونی کلیسای خانگی» عنوان شده است. رحمت رستمی‌پور، ۴۹ ساله، ساکن انزلی و پدر دو فرزند است.

علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

یک نوکیش مسیحی دیگر در روز عید پاک مسیحیان راهی زندان شد

سکینه بهجتی، نوکیش مسیحی ساکن رشت در روز شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ برای اجرای حکم دو سال حبس خود راهی زندان لاکان رشت شد. خانم بهجتی دومین نوکیش مسیحی ایرانی است که همزمان با عید پاک مسیحیان به زندان فرستاده می‌شود. فریبا دلیر، دیگر نوکیش مسیحی هم در همان روز برای تحمل محکومیت ۲ ساله خود به زندان اوین رفت.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021