ایمان سلیمانی وکیل مدافع شهروندان مذکور ضمن اشاره به اینکه احضار تلفنی موکلان توسط سازمان اطلاعات سپاه خلاف قانون است، گفت: «بنده به موکلین گفتم که به سازمان مذکور مراجعه نکنند و بگویند که به صورت قانونی ما را احضار کنید. ولی آنها مضطرب و نگران هستند.»

در اوایل آذرماه امسال، قرار منع تعقیب هشت تن از این نوکیشان مسیحی توسط شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دزفول صادر شده و آنها از اتهام « فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های مخالف نظام (مسیحیت تبشیری)» تبرئه شده بودند.

طبق گزارش سالانه سازمان مسیحی «درهای باز»، جمهوری اسلامی ایران، نهمین کشور «مسیحیت‌ستیز» در جهان است.

در گزارش سالانه «درهای باز» آمده‌است که «دولت ایران، رشد کلیسا در ایران را تلاشی از جانب غرب برای تضعیف حکومت جمهوری اسلامی می‌داند و نوکیشان مسیحی بیشتر از دیگر مسیحیان مورد جفا قرار می‌گیرند. اغلب اوقات کلیساهای مخفی (خانگی) مورد حمله واقع می‌شوند و رهبران و اعضای آنها بازداشت و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به حبس‌های طولانی مدت محکوم می‌شوند.»

کلیساهای فارسی‌زبان در سال‌های گذشته توسط حکومت جمهوری اسلامی تعطیل شده و مأموران امنیتی به کلیساهای خانگی حمله کرده و حتی کتاب مقدس مسیحیان را به عنوان مدرک جرم توقیف می‌کنند.

در گزارش سازمان مسیحی درهای باز، تعداد مسیحیان ایران حدود ۸۰۰ هزار نفر برآورد شده‌است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.