احضار سمیرا ابراهیمی، شهروند بهایی برای بازجویی مجدد

«سمیرا ابراهیمی» (یزدانی)، شهروند بهایی برای دومین بار طی سه هفته گذشته جهت بازجویی به دادسرای انقلاب تهران احضار شد. براساس احضاریه صادره خانم ابراهیمی موظف است از تاریخ رویت ابلاغیه، به مدت ۱۰ روز برای پاره‌ای از توضیحات درباره اتهام انتسابی به شعبه دوم دادسرای انقلاب عمومی تهران مراجعه کند.

این شهروند بهایی قرار است روز شنبه ۱۸ دی ماه خود را به دادسرا معرفی کند.
اولین جلسه بازجویی ابراهیمی اواخر آذر ماه انجام شده بود. در این جلسه خانم ابراهیمی کلیه پاسخ­‌های خود را در برگه بازجویی ثبت و امضا کرد؛ ولی در پایان هیچ‌­گونه تفهیم اتهامی برای وی صورت نگرفت. مشخص نیست دلیل احضار و بازجویی­‌های مکرر این شهروند بهایی چیست.
سمیرا ابراهیمی، همسر «ارسلان یزدانی» است.
ارسلان یزدانی روز ۱۰شهریور۱۴۰۰، بازداشت و ۴۵ روز بعد، با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شد. اتهامات این شهروند بهایی تا کنون عنوان نشده است؛ اما او و خانواده‌اش حتی پس از آزادی نیز از فشار و تهدید نهادهای امنیتی در امان نبوده‌اند. منزل پدری او در تهران چندین بار مورد تفتیش قرار گرفته و مادرش احضار و بازجویی شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

عبد‌الله شهبازی؛ یک بهایی‌ستیز که مغضوب قدرت شد

«عبد‌الله شهبازی» یکی از بزرگ‌ترین تئوریسن‌های نفرت‌پراکنی علیه یهودیان و بهاییان در ایران، از چشم قدرت افتاده و به حاشیه رانده شده است و برخی گزارش‌های تایید نشده هم از مهاجرتش به آمریکا حکایت دارد.

این گزارش‌ها می‌گوید شهبازی ابتدا در خانه دخترش در نیویورک ساکن بوده و بعد‌ها به خانه دیگری نقل مکان کرده است. گروهی از فعالان رسانه‌ای و حقوق بشری هم تایید کرده‌اند، شهبازی از سال‌ها پیش ساکن آمریکا شده است.

اخبار

کارگاه پوسترسازی در شیراز با هدف نفرت‌پراکنی علیه بهاییان

در پی اوج‌گیری آزار و فشار بر پیروان آیین بهایی در چند ماه گذشته در ایران که شامل صدور احکام حبس، بازداشت موقت، آغاز محکومیت، اخراج از محل کار، پلمب محل کسب، مصادره و فروش زمین‌های روستاییان بهایی و ممانعت از تحصیلات دانشگاهی بود، حکومت ایران با استفاده از امکانات رسانه‌ای و عمومی دشمنی و نفرت علیه شهروندان بهایی را هم افزایش داده است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021