وب‌سایت «کردپا» روز پنج‌شنبه، ۲ دی ۱۴۰۰، با اعلام این خبر نوشت نام این روحانی «محمدمیرزا رحمانی»، فرزند «درویش امین» اهل روستای «لون سادات» از توابع شهرستان کامیاران است.

بازداشت آقای رحمانی از سوی نیروهای امنیتی و بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته است.

از اتهامات مطروحه علیه وی و مکانی که منتقل شد تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده است.

براساس این گزارش، بازداشت این روحانی اهل سنت به دنبال سخن‌رانی در مراسم ختم حیدر قربانی صورت گرفته است.

حیدر قربانی روز یکشنبه ۲۷ آذر در زندان سنندج اعدام شد. آقای قربانی به همراه «محمود صادقی»، برادرِ همسر خود در مهر ۱۳۹۵ به اتهام «همکاری و معاونت در قتل چند عضو سپاه پاسداران» بازداشت شده بود. او پس از بازداشت برای اخذ اعتراف اجباری تحت شکنجه قرار گرفت که ویدیوی این اعترافات از شبکه انگلیسی‌زبان «پرس‌تی‌وی» متعلق به جمهوری اسلامی پخش شد.

روز پنج‌شنبه دوم دی ۱۴۰۰، مردم و بازاریان چند شهر کردستان از جمله سنندج، کامیاران و بانه در اعتراض به اعدام آقای قربانی، دست به اعتصاب عمومی زدند.

اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان به دنبال بیانیه فعالان مدنی کُرد در روز سه‌شنبه، ۳۰ آذر صورت گرفت که در آن از مردم شهرهای مختلف کُردستان خواسته شده بود برای محکوم کردن اجرای حکم اعدام حیدر قربانی و اعتراض به سیاست «انکار، سرکوب و ارعاب جمهوری اسلامی» روز پنج‌شنبه از خانه‌های خود بیرون نروند و از حضور در محل کار خود خودداری کنند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.