آزادی سینا کمالی، شهروند بهایی با قرار وثیقه از زندان

سینا کمالى سروستانی شهروند بهایی که خردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰، با تودیع قرار وثیقه از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

خبرگزاری هرانا گزارش کرده است که این آزادی بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

سینا کمالی ۲۴ خردادماه توسط نیروهای امنیتی در مقابل منزل شخصی خود بازداشت و ابتدا به بازداشتگاه اطلاعات سپاه و مدتی بعد به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

تعدادی از وسایل شخصی این شهروند بهایی در زمان بازداشت و در جریان تفتیش منزل ضبط شده است.

علیرغم گذشتن بیش از ۲۰ روز از بازداشت این شهروند بهایی همچنان از اتهامات و دلایل بازداشت او اطلاعی در دست نیست.

یکی از نزدیکان آقای کمالی پیشتر در گفتگو با ایران‌وایر گفته بود که طی دوران بازداشت او خانواده‌اش بارها برای اطلاع یافتن از علت بازداشت یا اتهامات احتمالی او به مسئولان قضایی در استان فارس مراجعه کردند اما هیچ پاسخ روشنی دریافت نکردند.

سینا کمالی در تاریخ ۱۲ تیرماه، طی یک تماس تلفنی با نزدیکان، از انتقال خود از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان عادل آباد شیراز خبر داده و گفته بود شرایط روحی مناسبی ندارد.

 

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

انتقال یک شهروند بهائی به زندان یزد

معین محمدی، شهروند بهائی اهل یزد، جهت تحمل دوران محکومیت خود، راهی زندان این شهر شد.
به گزارش وب سایت هرانا، این شهروند بهائی علیرغم سپری کردن ۱ سال تحت نظارت پابند الکترونیکی در محدوده شهرستان یزد و پایان دوره محکومیت، با اعتراض دادستان مجددا از بابت همان پرونده به ۳ سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده که ۱۹ ماه و ۱۶ روز آن قابل اجراست.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021