بازداشت سینا شهری، شهروند بهائی در تبریز

بنا به گزارش رسیده به «ایران‌وایر»، سینا شهری شهروند بهائی ساکن تبریز توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
وصعیت منزل بعد از تفتیش

حوالی ساعت یک بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۷ دی۱۴۰۰، ماموران اداره اطلاعات تبریز پس از تفتیش منزل و محل کار سینا شهری و ضبط برخی لوازم شخصی و هر چه مربوط به آیین بهائی بود، او را بازداشت کردند.

وصعیت منزل بعد از تفتیش

تا زمان انتشار خبر، هیچ اطلاعی از محل نگه­داری و اتهام این شهروند بهائی در دست نیست.

وصعیت منزل بعد از تفتیش

سینا شهری، پنجمین شهروند بهائی است که در طی یک هفته گذشته در ایران بازداشت شده است.

وصعیت منزل بعد از تفتیش

«علی احمدی»، «صبا سفیدی»، «سمیرا ابراهیمی» و «ناتولی درخشان»، سایر بازداشت‌­شدگان هستند که در قائم شهر، تهران و ساری بازداشت شده‌­اند که به جز سمیرا ابراهیمی، سایر نفرات هم­چنان در بازداشت به سر می‌برند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

نامه دادخواهی بهاییان روستای ایول در مازندران

پیش از چهار دهه است که جمهوری اسلامی با تحمیل بیشترین فشارها بر روستانشینان بهایی سعی کرده است تا آنان را از روستاهای محل سکونتشان منزوی کند. از همان بدو پیدایش نظام اسلامی در ایران، منازل و مزارع هزاران بهایی از روستاهای مختلف کشور مانند آذربایجان، مازندران، گیلان، یزد، اصفهان، کهکیلویه و فارس به آتش کشیده شد و روستاییان از ترس جان مجبور به ترک کاشانه خود شدند. رفتار خشونت‌آمیز و غیرانسانی حاکمیت با روستاییان بهایی کماکان ادامه دارد. در روزهای گذشته، نامه‌ای به دست ایران‌وایر رسیده است که شرح مظالم وارده بر بهاییان روستای ایول در استان مازندران است. این نامه از طرف روستاییان پس از مصادره و اعلام فروش زمین‌های کشاورزی‌شان به مراجع قانونی نوشته شده است.

اخبار

صبا سفیدی، شهروند بهایی بازداشت شد

روز سه‌شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰، صبا سفیدی شهروند بهائی ساکن تهران، در پی احضار از سوی دادسرای اوین بازداشت و راهی زندان شد. بازداشت خانم سفیدی در شرایطی صورت گرفت که در متن احضاریه‌ هیچ اشاره‌ای به اتهاماتش نشده است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021