صبا سفیدی، شهروند بهایی بازداشت شد

روز سه‌شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰، صبا سفیدی شهروند بهائی ساکن تهران، در پی احضار از سوی دادسرای اوین بازداشت و راهی زندان شد. بازداشت خانم سفیدی در شرایطی صورت گرفت که در متن احضاریه‌ هیچ اشاره‌ای به اتهاماتش نشده است.

ماموران وزارت اطلاعات روز ۸ مهرماه امسال خانه این شهروند را تفتیش کرده و لوازم شخصی مانند تلفن همراه و لپ‌تاپ او را ضبط کردند. پس از این ماجرا صبا سفیدی برای بازجویی و پاسخ دادن به برخی پرسش‌ها به دادسرای امنیت زندان اوین احضار شده بود.

خانم سفیدی در حالی که برای توضیحات درباره اتهاماتش در شعبه ۲ دادرسی اوین حاضر شده بود، پس از تفهیم اتهام و با صدور قرار وثیقه راهی زندان اوین شد.

جمهوری اسلامی آیین بهاییت را به رسمیت نمی‌شناسد و در چهار دهه گذشته به شکل گسترده ای اقدام به بازداشت، زندان و اعدام بهاییان کرده و آن‌ها را از حق تحصیل و کار محروم کرده است.

پیش از این جامعه جهانی بهایی هشدار داده بود که هدف جمهوری اسلامی حذف سیستماتیک بهاییان از جامعه ایران است.

سرکوب اقلیت‌های مذهبی ناقض اسناد بین المللی از جمله ماده ۱۸ و ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق‌های بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

عبد‌الله شهبازی؛ یک بهایی‌ستیز که مغضوب قدرت شد

«عبد‌الله شهبازی» یکی از بزرگ‌ترین تئوریسن‌های نفرت‌پراکنی علیه یهودیان و بهاییان در ایران، از چشم قدرت افتاده و به حاشیه رانده شده است و برخی گزارش‌های تایید نشده هم از مهاجرتش به آمریکا حکایت دارد.

این گزارش‌ها می‌گوید شهبازی ابتدا در خانه دخترش در نیویورک ساکن بوده و بعد‌ها به خانه دیگری نقل مکان کرده است. گروهی از فعالان رسانه‌ای و حقوق بشری هم تایید کرده‌اند، شهبازی از سال‌ها پیش ساکن آمریکا شده است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021