به گزارش وب سایت هرانا، این شهروند بهائی علیرغم سپری کردن ۱ سال تحت نظارت پابند الکترونیکی در محدوده شهرستان یزد و پایان دوره محکومیت، با اعتراض دادستان مجددا از بابت همان پرونده به ۳ سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده که ۱۹ ماه و ۱۶ روز آن قابل اجراست.

انتقال یک شهروند بهائی به زندان یزد

معین محمدی، شهروند بهائی اهل یزد، جهت تحمل دوران محکومیت خود، راهی زندان این شهر شد. به گزارش وب سایت هرانا، این شهروند بهائی علیرغم سپری کردن ۱ سال تحت نظارت پابند الکترونیکی در محدوده شهرستان یزد و پایان دوره محکومیت، با اعتراض دادستان مجددا از بابت همان پرونده به ۳ سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده که ۱۹ ماه و ۱۶ روز آن قابل اجراست.

دادگاه انقلاب یزد این شهروند بهایی را به «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» و « تبلیغ علیه نظام » متهم کرده است.

معین محمدی در تاریخ ۱۹ دی‌ماه سال ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در یزد بازداشت شد.

به نوشته هرانا، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی پیش از بازداشت این شهروند به منزل وی و همچنین پدرش یورش برده و ضمن تفتیش اقدام به ضبط وسایل شخصی آن‌ها کردند.

جمهوری اسلامی به رغم انتقادهای گسترده بین‌المللی به بازداشت و صدور احکام سنگین زندان برای بهاییان ایران ادامه می‌دهد.

در فروردین ماه امسال، دفتر جامعه جهانی بهایی مستقر در ژنو در اعلامیه‌ای نوشته بود دولت ایران کارزار گسترده‌ای را آغاز کرده است که هدف آن نابودی سیستماتیک جامعه بهایی ایران است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

احضار معین محمدی، شهروند بهایی به زندان یزد

«معین محمدی»، شهروند بهایی ساکن یزد جهت اجرای حکم به زندان احضار شد. بر اساس احضاریه الکترونیکی صادر شده، به این شهروند بهایی از تاریخ درج ابلاغیه در سامانه ابلاغ (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) به مدت ۱۰ روز مهلت داده شده است تا خود را به شعبه اول دایره دادگاه انقلاب یزد معرفی کند.

اخبار

سیمین فهندژ: می‌خواهند با افزایش فشارها، جامعه بهایی را از پا بیاندازند

با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، در روزهای گذشته بیش از ۲۵ شهروند بهایی در شهرهای شیراز، مشهد، بندرعباس و کرج بازداشت و احضار شدند یا منازل آن‌ها مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.

این اقدام وزارت اطلاعات و قوه قضاییه ایران در زمانی انجام شد که کشور با آغاز موج چهارم شیوع بیماری کرونا مواجه است و اکثر شهرها در وضعیت پرخطر و قرمز قرار دارند.

زندان‌ها از پر ریسک‌ترین مکان‌های ابتلای بیماری به‌شمار می‌روند. حضور ماموران وزارت اطلاعات در منازل بهاییان و تفتیش لوازم منزل آن‌ها هم مغایر پروتکل‌های بهداشتی است که مسوولان بهداشتی کشور بر آن تاکید می‌کنند.

«ایران‌وایر» در همین رابطه با «سیمین فهندژ»، نماینده جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل متحد گفت‌وگو کرده است.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021