تداوم حبس انفرادی و ممنوع الملاقاتی پویا صراف، شهروند بهایی

با گذشت ۵۲ روز از بازداشت پویا صراف، این شهروند بهایی هم‌چنان در سلول انفرادی بازداشت‌گاه اداره اطلاعات شیراز حبس است.

پویا صراف در ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در محل کارش در مهرشهر کرج، بازداشت و پس از سه روز بدون اطلاع خانواده به شیراز منتقل شد. تا کنون دلیل این انتقال مشخص نشده است. بنا به اظهار نزدیکانش، پویا صراف هیچ آشنایی یا ارتباط شغلی در شیراز ندارد.

در طی این مدت به دفعات والدین این شهروند بهایی از مشهد و همسر و کودک چهار ساله‌اش از کرج مسیری طولانی را برای پیگیری وضعیت پویا به شیراز سفر کرده ولی با عدم پاسخ‌‌گویی صریح و روشن از طرف مسئولین مربوطه مواجه بوده‌اند. فقط یکی از مسئولین به طور شفاهی اتهام پویا صراف را اجتماع و تبانی عنوان کرده است.

هم‌چنین علی‌رغم درخواست‌های مکرر خانواده برای اجازه ملاقات پویا با فرزند چهار ساله‌اش که به شدت از دوری پدر بی‌تاب است، او را به دلیل عدم همکاری ممنوع الملاقات کرده‌اند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

نگرانی از احتمال سناریوسازی جمهوری اسلامی علیه پویا صراف، زندانی بهایی

بازداشت شهروندان بهایی هم‌چون ۴۳ سال گذشته در هفته‌های اخیر نیز هم‌چنان ادامه داشته است. بهاییان بازداشت‌ شده مانند سایر هم‌وطنان دربند، بلاتکلیف و بدون اتهام مشخص در زندان‌های جمهوری اسلامی به‌سر می‌برند و هیچ مسوولی حاضر به پاسخ‌گویی به خانواده‌های آن‌ها نیست. یکی از بازداشت‌شدگان بهایی در هفته‌های اخیر، «پویا صراف» نام دارد. جوان نخبه بهایی که این روزها بلاتکلیف در اداره اطلاعات شیراز بازداشت است.

اخبار

هفت اندیشه در یک وبینار؛ حقوق زن و مرد از دیدگاه ادیان

وبینار «ادیان و برابری حقوق زن و مرد» روز ۹ بهمن ۱۳۹۹ به ابتکار «ایران وایر» برگزار شد.
در وبینار برابری حقوق زن و مرد، «پروانه صراف»، نویسنده یهودی و آموزگار در آکادمی عبری نیویورک؛ «کیوان هور»، روزنامه‌نگار زرتشتی؛ «علی کلایی»، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر مسلمان؛ «لیدا مهرجو»، محقق کتاب مقدس مسیحیان؛ «حسین خلیفه»، از مشاوران سازمان دموکراتیک یارسان در نروژ؛ «پدیده ثابتی»، عضو جامعه بهایی و «شادیار عمرانی»، پژوهشگر جامعه‌شناسی فرهنگ و جغرافیای انسانی حضور داشتند. «کامبیز غفوری»، روزنامه‌نگار، از طرف ایران وایر، اجرای این وبینار را برعهده داشت.
در این وبینار، میهمانان به برابری حقوق زن و مرد از دیدگاه ادیان مختلف پرداختند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021