بازداشت سیروس ذبیحی، شهروند بهایی در مشهد

بنا به خبر رسیده به ایران وایر، حوالی ظهر روز شنبه ۲ مهر ماه ۱۴۰۱، چند مامور لباس شخصی که خود را ماموران نیروی انتظامی معرفی می‌کنند به منزل سیروس ذبیحی، شهروند بهایی ساکن مشهد مراجعه کرده و به منزل او وارد می‌شوند. ماموران به محض ورود شروع به تفتیش محل کرده و موبایل، کامپیوتر و تعدادی کتاب و جزوات مذهبی را ضبط می‌کنند.

سپس ماموران سیروس ذبیحی را بازداشت و به محل نامعلومی انتقال می‌دهند. تاکنون، خانواده ذبیحی هیچ اطلاعی از دلیل دستگیری و محل نگه‌داری او ندارند.

قابل ذکر است، سیروس ذبیحی به دفعات در دهه شصت و هفتاد خورشیدی به اتهام پیروی از آیین بهایی بازداشت و زندانی شده است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

۲۰ شهریور ۱۳۶۰؛ داستان عجیب تیرباران پنج کشاورز بهائی در اصفهان

در ۲۰شهریور۱۳۶۰، پنج روستایی بهایی در زندان داران، از توابع شهرستان فریدن در استان اصفهان تیرباران شدند. این پنج تن در هیچ دادگاهی محاکمه نشدند و از داشتن حق وکیل محروم بودند. اتهام آن‌ها پیروی از آیین بهایی بود که در صورت انکار اعتقاد‌شان از زندان آزاد می‌شدند. دوره بازداشت هر کدام از آنان کمتر از دو ماه بود و بازداشت شدگان برای انکار اعتقادات مذهبی‌شان تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار داشتند. بهمن عاطفی افوسی (۳۴ ساله)، عزت‌الله عاطفی افوسی (۵۴ ساله)، احمد رضوانی چیگانی (۵۵ ساله)، عطاءالله روحانی (۴۱ ساله) و گشتاسب ثابت راسخ (۳۰ ساله) اسامی این پنج کشاورز روستانشین بهایی بود.

اخبار

افزایش شمار دانشجویان بهایی محروم از تحصیل امسال به ۵۲ نفر

روز شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱ خبرگزاری هرانا از افزایش شمار دانشجویان بهایی که در جریان اعلام نتایج کنکوری سراسری ۱۴۰۱ در ایران به دلیل باورهای دینی خود از حق تحصیل در دانشگاه محروم شده‌اند، به ۵۲ نفر خبر داد.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021