تفتیش منزل یک زوج بهایی در قزوین

در پی شدت گرفتن آزار و فشار بر شهروندان بهایی در ایران، در روز سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ منزل مسکونی یک زوج بهایی به نام مهرزاد و گلریز زهرایی (نورانی) در شهر قزوین توسط نیروهای امنیتی تفتیش و بعضی وسایل شخصی ایشان مانند لپ تاب، گوشی های همراه و کامپیوتر ایشان ضبط شد.

قابل ذکر است یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱، منزل ده‌ها شهروند بهایی در شهرهای مختلف ایران از جمله قزوین توسط ماموران وزارت اطلاعات بازرسی و تعدادی از بهاییان دستگیر شدند.

در خبری دیگر، در راستای فشار جمهوری اسلامی بر بهاییان، اخیرا در روز ۱۱ مردادماه، حدود ۲۰۰ مامور از سازمان‌های مختلف دولتی، با حضور در روستای «روشنکوه»، در نزدیکی ساری، خانه‌های بهاییان این روستا را تخریب کردند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

دلیل افزایش فشارها بر بهاییان ایران چیست؟ گفتگو با فرهاد ثابتان

روز یک‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱، ماموران وزارت اطلاعات در یک اقدام هماهنگ و سراسری، به منازل ده‌ها شهروند بهایی در شهرهای مختلف ایران هجوم بردند و پس از تفتیش منازل، تعدادی از این افراد را بازداشت کردند.

اخبار

یورش ۲۰۰ مامور حکومتی به روستای روشنکوه برای تخریب خانه‌های بهاییان

از صبح روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد حدود ۲۰۰ مامورحکومتی به همراه تجهیزات سنگین خاکبرداری وارد روستای روشنکوه در استان مازندران شده و در حال تخریب خانه‌های بهائیان در این روستا هستند. سیمین فهندژ، سخنگوی جامعه جهانی بهایی با اعلام این خبر در توییتر خود نوشته که ماموران موبایل روستاییان را نیز ضبط کرده‌اند تا خبررسانی در این مورد صورت نگیرد. بر اساس گزارش‌ها، ماموران با بستن راه‌های روستا از ورود و خروج ساکنین جلوگیری می‌کنند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021