حمله افراد ناشناس به آرامستان بهاییان سمنان

در پی ایجاد مزاحمت و اشکال تراشی مسوولان برای دفن اموات بهاییان که از سال گذشته شروع شده است، بنا به گزارش رسیده آرامستان بهاییان سمنان مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.

در پی ایجاد مزاحمت و اشکال تراشی مسوولان برای دفن اموات بهاییان که از سال گذشته شروع شده است، بنا به گزارش رسیده آرامستان بهاییان سمنان مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.

یک فرد مطلع در این مورد به «ایران‌وایر» گفت: «در طی دو ماه گذشته، چندین مرتبه اتفاق افتاده وقتی بهاییان سمنان برای رفتن بر سر خاک درگذشتگان خود و خواندن دعا برای آن‌ها به آرامستان بهاییان رفته‌اند، متوجه شدند که بر روی دیوار غسالخانه فحش‌ و الفاظ رکیکی در مورد دین بهایی و بنیانگذارش نوشته شده است. بهاییان هربار با اسپری این الفاظ را پاک می‌کنند، ولی دفعه بعد که به آرامستان می‌روند، باز هم این الفاظ بر دیوارها نوشته شده است.»

این اقدام در حالی صورت گرفته که آرامستان بهاییان سمنان موسوم به «گلستان جاوید سمنان»، در محلی بسیار دور از دسترس همگانی است و در وسط کوه قرار دارد.

این فرد در ادامه گفت: «چند تن از بهاییان روز شنبه۱۵اردیبهشت برای دفن یکی از متوفیان بهایی به گلستان جاوید رفتند که مشاهده می کنند که نه‌تنها بر روی دیوار غسالخانه، بلکه بر روی تمامی قبور الفاظ بسیار رکیک و زننده‌ای درباره فرد متوفی نوشته شده است.»

قابل ذکر است در سال‌های گذشته مشابه چنین اقداماتی در سمنان به تحریک روحانیان منطقه و یا اداره اطلاعات شهر در قبرستان بهایی، دیوار منازل و مغازه‌های بهاییان انجام گرفته است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

پزشکیان و اقلیت‌های مذهبی؛ فاصله وعده تا واقعیت چه‌قدر است؟

انتخاب «مسعود پزشکیان» به ریاست‌جمهوری ایران با وجود شعارهایش در پشتیبانی از حقوق اقلیت‌ها، هرچند گروهی را امیدوار کرد اما هم‌زمان با وجود تاکیدش بر وفاداری به خط رهبری، این نگاه را تقویت می‌کند که احتمالا دست‌کم در مورد اقلیت‌های غیررسمی اوضاع تغییر محسوسی نداشته باشد و در حد شعار و نمایش باقی بماند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021