در ادامه جمعه‌های اعتراضی در شهر زاهدان، امروز ۲۷ بهمن نیز با وجود جو سنگین امنیتی در این شهر، نماز جمعه با حضور گسترده اهل سنت زاهدان و ایراد سخنانی انتقادی از مولوی عبدالحمید ادامه یافت. او با انتقاد از رد صلاحیت گسترده برای انتخابات مجلس گفت: «نظامیان نمی‌توانند کشور را اداره کنند.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه با انتقاد از روند گزینش‌ مدیران و مسئولان در جمهوری اسلامی گفت اختلاسگران همان افرادی هستند که پیشتر در روند گزینش‌ها صلاحیت‌شان تایید شده و ادعا کرده‌اند به اسلام «التزام» دارند.

مولوی عبدالحمید از اینکه در انتخابات مختلف جمهوری اسلامی و در روند تعیین صلاحیت‌ها، «افراد شایسته و توانمند» حذف می‌شوند انتقاد کرد و گفت: «نظامیان نمی‌توانند کشور را اداره کنند.»

او گفت سیاست‌هایی که در کشور اعمال می‌شود «به بن‌‌بست» رسیده است، و این سیاست‌ها به‌رغم اعتراض مردم تغییر نکرده و از این رو به گفته او «مردم روحیه خود را از دست داده‌اند.»

مولوی عبدالحمید با اشاره به اعتراضات سراسری مردم و بی‌پاسخ ماندن خواسته‌های معترضان گفت: «انتظار این بود که به خواسته‌های به‌حق مردم توجه شود، اما چنین نشد.» او با تاکید بر ضرورت «حفظ حرمت» زنان در ایران گفت هیچ ماموری حین بازداشت زنان حق ندارد به آنها اهانت کند. به گفته او وقتی زنان بازداشت می‌شوند حتی اگر حجاب را رعایت نکرده باشند باید حرمتشان رعایت شود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به «برخورد نامناسب» با زنان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها گفت: «باید کرامت انسانی آنها حفظ شود، و حق دفاع و انتخاب آزادانه وکیل داشته باشند.»

علی رغم فشارهای امنیتی بر مولوی عبدالحمید، او از جمله برجسته‌ترین منتقدانی است که هر هفته در نماز جمعه مسجد مکی زاهدان از رهبران جمهوری اسلامی و یا سیاست‌های حاکم بر کشور انتقاد می‌کند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.