مولوی عبدالحمید: همه ایران نگران سلامتی آرمیتا هستند

با گذشت بیش از یک سال از «جمعه خونین زاهدان»، امروز جمعه ۱۴ مهرماه هم اعتراضات جمعه‌های زاهدان پس از اقامه نماز جمعه و سخنران مولوی عبدالحمید در مورد «آرمیتا گراوند» در میان جو سنگین امنیتی ادامه یافت و مردم به درخواست مولوی راهپیمایی سکوت برگزار کردند.

با گذشت بیش از یک سال از «جمعه خونین زاهدان»، امروز جمعه ۱۴ مهرماه هم اعتراضات جمعه‌های زاهدان پس از اقامه نماز جمعه و سخنران مولوی عبدالحمید در مورد «آرمیتا گراوند» در میان جو سنگین امنیتی ادامه یافت و مردم به درخواست مولوی راهپیمایی سکوت برگزار کردند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به حادثه پیش آمده برای «آرمیتا گراوند»، دانش آموزی که پس از حادثه متروی تهران در کما است گفت: «همه مردم ایران نگران سلامتی او هستند و تمام دنیا هم پیگیر خبر آن هستند. باید پیگیری شود و با مامور متخلف برخورد شود. تنها چیزی که می‌تواند این مردم را راضی کند برقراری عدالت و مجازات مقصران است.»

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز زاهدان گفت:«اگر حکومتی، مردم داری نداشته باشد آن حکومت ارزشی برای مردمش ندارد. این منطقه را هم قدرت نتوانسته امن کند و مردم استان امنیت منطقه را حفظ کرده‌اند.»

او خطاب به مسئولان حکومتی هم گفت: «بدانید که زور جواب نمی‌دهد. تنها چیزی که جواب می‌دهد مردم داری است. این منطقه پر از طایفه است. طایفه بزرگ هیچ وقت نتوانسته به طایفه کوچکتر زور بگوید و در نهایت با حرف زدن و مذاکره با یکدیگر کنار آمده‌اند.»

در همین حال منابع محلی از زاهدان گزارش دادند که مردم با درخواست مولوی عبدالحمید پس از نماز جمعه راهپیمایی سکوت برگزار کردند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

مولوی عبدالحمید: حاکمیت باید درباره قتل نیکا شاکرمی شفاف‌سازی کند

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان به انتشار گزارش تازه درباره قتل نیکا شاکرمی واکنش نشان داد و گفت حاکمیت وظیفه دارد در این‌باره شفاف‌سازی کند.

عبدالحمید، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در سخنانش گفت مردم از گزارش نهادهای رسمی درباره قتل دختران در جریان «خیزش مهسا» و در بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی قانع نشده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021