تایید حکم ده سال و نه ماه حبس ساناز تفضلی، زندانی بهایی

شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، حکم ده سال و نه ماه زندان «ساناز تفضلی»، شهروند بهایی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد را عیناً تایید کرد.

شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، حکم ده سال و نه ماه زندان «ساناز تفضلی»، شهروند بهایی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد را عیناً تایید کرد.

بنا به گزارش رسیده، دادگاه تجدیدنظر ساناز تفضلی بدون اطلاع وکیل و متهم پرونده برگزار و حکم بدوی عینا تایید شد.

بر اساس رای دادگاه بدوی که در ۲۴تیر۱۴۰۲ در شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری برگزار شد، ساناز تفصلی طبق با ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی به اتهام تشکیل و اداره گروه یا دسته به هدف برهم زدن امنیت کشور به شش سال و شش ماه زندان، طبق ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به اتهام اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور به سه سال و هفت ماه زندان وطبق ماده ۵۰۰ تکراری به اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه زندان و مجموعا به ده سال و نه ماه زندان محکوم شد.

 با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی شش سال و شش ماه حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

قابل ذکر است، ساناز تفضلی در اول آذر ۱۴۰۱ در مشهد دستگیر شد. او بیش از ده ماه است که در زندان وکیل آباد زندانی است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

مولوی عبدالحمید: حاکمیت باید درباره قتل نیکا شاکرمی شفاف‌سازی کند

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان به انتشار گزارش تازه درباره قتل نیکا شاکرمی واکنش نشان داد و گفت حاکمیت وظیفه دارد در این‌باره شفاف‌سازی کند.

عبدالحمید، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در سخنانش گفت مردم از گزارش نهادهای رسمی درباره قتل دختران در جریان «خیزش مهسا» و در بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی قانع نشده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021