ساناز تفضلی، شهروند بهایی به ۱۰سال و ۹ماه زندان محکوم شد

جلسه دادگاه ساناز تفضلی در روز شنبه ۲۴تیر۱۴۰۲ در شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری برگزار شد. اتهامات مطروحه علیه این شهروند بهایی عبارت از اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی، تشکیل یا اداره گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام بوده است.

حکم ساناز تفضلی، شهروند بهایی ساکن مشهد پس از هشت ماه بلاتکلیفی در زندان وکیل آباد مشهد صادر شد.

جلسه دادگاه ساناز تفضلی در روز شنبه ۲۴تیر۱۴۰۲ در شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری برگزار شد.

اتهامات مطروحه علیه این شهروند بهایی عبارت از اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی، تشکیل یا اداره گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام بوده است.

قاضی منصوری، ساناز تفضلی را بر اساس مواد ۶۱۰، ۴۹۸ و ۵۰۰ مکرر قانون مجازات اسلامی به ترتیب به شش سال و شش ماه، سه سال و هفت ماه، هشت ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

بنا به رای صادره، این شهروند بهایی مجموعا به ده سال و نه ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

از جمله مصادیق اتهامات وارده، اقدامات اجتماعی بشردوستانه به عنوان فردی بهایی و داشتن جزوات و کتب مربوط به آیین بهایی در منزل است.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

اخبار

بهاییان در هفته سوم اردیبهشت: افزایش چشم‌گیر احضار و بازداشت زنان بهایی

طی هفته‌های اخیر، موج حملات به زنان بهایی در سراسر ایران شدت گرفته است. ده‌ها زن با احضار به دادگاه و روبه‌رو شدن با اتهامات کیفری بی‌اساس که منجر به سال‌ها زندان می‌شود، از خانواده‌های خود جدا شده و در معرض بی‌رحمی و خشونت سیستم قضایی ایران قرار گرفته‌اند. از اواسط اسفند‌ماه، از مجموع ۸۵ نفر از بهاییانی که به دادگاه احضار یا زندانی شده‌اند، ۶۵ نفر، یعنی حدود سه چهارم آن‌ها زن بوده‌اند.

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد. 

© Copyright Off-Centre Productions 2021