بر اساس اطلاع رسیده به ایران‌وایر، مقامات بهشت زهرا تهران بار دیگر از ورود بهائیان به آرامستان «گلستان جاوید تهران» جلوگیری کرده و آنان را از برگزاری محترمانه مراسم یکی از درگذشتگان خود محروم کردند.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر به ایران‌وایر گفت که فردی به نام مسعود مومنی که خود را نماینده بهشت زهرا معرفی کرده، در روز جمعه ۳۰ تیر، با قفل و زنجیر کردن درب «گلستان جاوید تهران» مانع از ورود بهاییان شده است.

این منبع گفته که نماینده بهشت زهرای تهرانی با لحنی پرخاشگرانه گفته است که  بهاییان اجازه حضور در گلستان جاوید و تلاوت دعا برای فرد درگذشته خود را ندارند.

بهاییان تهران در پاسخ به ادعای مسعود مومنی که مالکیت گلستان جاوید تهران توسط بهاییان را انکار کرده است به او گفته‌اند، زمین‌های گلستان جاوید تهران در ازای مصادره بیش از ۲۰۰ هکتار زمین بهاییان به آن‌ها داده شده و این موضوع از سوی روسای بهشت زهرا تایید شده است.

بهاییان تهران در نهایت مجبور شدند، پشت در های بسته و زیر آفتاب سوزان تابستان در زمین های خاکی جلو در گلستان جاوید تهران مراسم دعا برای متوفی خود را برگزار کنند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از ابتدای سال ۱۴۰۰ با قرار دادن «نماینده» خود در قبرستان بهاییان تهران، اقدام به مداخله در خاکسپاری اموات بهاییان و مراسم آیینی آن‌ها کرده و تاکنون تعدادی از بهاییان را بدون اطلاع خانواده آن‌ها و رعایت مراسم آئینی بهاییان دفن کرده است.

جامعه جهانی بهایی در اردیبهشت ماه امسال در بیانیه‌ای با اعتراض به اقدامات جمهوری اسلامی در دفن اجباری بهاییان و بازداشت افرادی که در تلاش برای دفن عزیزان خود با رعایت آداب بهایی بودند، خواستار توقف فوری این اقدامات شده بود.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.