مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان و از رهبران اعتراضات ایران در خطبه‌های روز ۲ تیر به طور ضمنی به خنثی شدن توطئه ترور خود واکنش نشان دادن و گفت هر تهدیدی را در راستای منافع مردم ایران به جان می‌خرد.

این روحانی اهل سنت خطاب به نمازگزاران زاهدانی گفت «تا جایی که نفس ما در بدن است ما منافع مردم ایران را دنبال می کنیم و در این راستا هر تهدیدی را به جان می‌خریم.»

این سخنان مولوی عبدالحمید با پاسخ نمازگزاران زاهدانی همراه شده و آن‌ها با سر دادن شعار حمایت خود را از مولوی عبدالحمید نشان دادند.

مولوی عبدالحمید نیز در واکنش گفت ««به شما مردم توصیه میکنم هیچگاه نگران هیچ چیزی نباشند. چرا که تا زمانی که خدا نخواهد هیچ اتفاقی نمی افتد و هیچی نمیشود. نه نگران باشید و نه جوش بزنید اما دعا بکنید دعا لازم و حیاتی است توصیه من به شما این است که آرامش خودتان را حفظ کنید»

پایگاه خبری «حال‌وش»، روز دوشنبه ۲۹ خرداد، گزارش داد که انتظامات مسجد مکی زاهدان فردی را که در پوشش طلبه علوم دینی «از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران» ماموریت داشت مولوی عبدالحمید را با «سم» ترور کند، بازداشت کرده است.

دفتر امام‌ جمعه اهل سنت زاهدان نیز همان روز در بیانیه‌ای، بازداشت یک نفر در مسجد مکی را تایید کرد و گفت که این فرد به «برخی نهادها وابستگی دارد.»

مولوی عبدالحمید در سخنان امروز خود همچنین با درخواست از مسئولان برای «اجرای عدالت و رفع تبعیض» گفت که «ملت برای رفع تبعیض مبارزه میکند و‌ ملت خواهان اجرای عدالت و آزادی بیان است»

او با توضیح اینکه، منظورش از مبارزه، «مبارزه سیاسی» است تاکید کرد که «ملت ایران از این مطالبات هیچوقت کوتاه نمی‌آیند».

امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین تصریح کرد باید آزادی در عرصه‌های مختلف از جمله «آزادی روزنامه‌ها، آزادی بیان، و آزادی قلم» تحقق یابد.

مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از سخنرانی‌اش «توصیه‌ای» خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی مطرح کرد و گفت: «تجربه‌ها و سیاست‌های شکست‌خورده را اگر کسی دنبال کند به غیر از ندامت و پشیمانی هیچ نتیجه‌ای ندارد. سیاست‌هایی که جواب نداده را رها کنید و به حرف مردم عمل کنید.»

او همچنین «فرار مغزها» و «فرار نخبگان» را از معضلات اصلی کشور خواند و یکی از دلایل این پدیده را مشکلات اقتصادی از جمله کاهش شدید ارزش پول ملی عنوان کرد.

بر اساس گزارش نت بلاکس، اینترنت زاهدان روز دو تیر هم مانند هفته‌های گذشته هم‌زمان با آغاز خطبه‌های انتقادی مولوی عبدالحمید پیش از نماز جمعه این شهر قطع شد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.