بر اساس اطلاعات رسیده به «ایران‌وایر» صبح روز چهارشنبه ۳۱خرداد۱۴۰۲، ماموران زندان اوین، «حامی بهادری» را پیش از وصل شدن تلفن‌های زندان، بدون اطلاع وکیل و خانواده‌ به شعبه ۱۵دادگاه انقلاب تهران منتقل کرده و جلسه دادگاه را به ریاست قاضی «صلواتی» برگزار کردند.

بلافاصله پس از پایان محاکمه، قاضی حکم را به متهم ابلاغ کرد. بر اساس رای صادره، حامی بهادری به اتهام اجتماع و تبانی به پنج سال حبس، تبلیغ علیه نظام تحت پوشش تبلیغ بهاییت به یک سال حبس و مجموعا به شش سال حبس تعزیری و مجازات تکمیلی دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

همچنین قاضی صلواتی به مصادره کلیه اموال توقیف شده از حامی بهادری و همسرش مانند آی مک، لپ تاب، دوربین عکاسی و سه عدد لنز، هارد، مودم اینترنت و طلا رای داد.

لازم به‌ ذکر است در جلسه قبلی دادگاه، صلواتی لیست لوازم شخصی همسر آقای بهادری را به بهانه اینکه می‌خواهد آن‌ها را پس بدهد گرفته، ولی در دادگاه روز چهارشنبه، حکم مصادره کلیه اموال توقیف شده را صادر می‌کند.

پس از پایان جلسه دادگاه، قاضی صلواتی با تودیع قرار وثیقه موافقت نکرد و مستقیما دستور به اجرای حکم داد.

حامی بهادری، شهروند ۲۶ ساله بهایی در تاریخ ۳۰مهر۱۴۰۱ توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شد. او هشت ماه است که بلاتکلیف در بازداشت به‌سر می‌برد.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت آگاه شوید

دیگر خبرها

درباره ما

در این وبسایت اطلاعات مربوط به ادیان و مذاهب ایران گردآوری شده ودر درسترس شما قرار دارد. با مراجعه به فهرست و گزینه‌های سایت، به این اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.